کد خبر: ۳۱۹۲۴۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
«تهران قادر خواهد بود به سرعت هواپیماهای آمریکا و متحدانش را که از پایگاه های محلی به پرواز در می آیند را رهگیری کند ...»

به گزارش پايگاه 598 به نقل از جام نیوز ، خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیوز (Sputniknews) با انتشار گزارشی تحت عنوان "موشک های S-300 روسیه در ایران می تواند موازنه قدرت در خاورمیانه را تغییر دهد" به بررسی این موضوع پرداخت.


در این گزارش آمده است: «فروش یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی جهان یعنی موشک های S-300  به ایران به صورت بالقوه، موازنه قدرت در خاورمیانه را تغییر خواهد داد؛ ایران قادر خواهد بود فضای هوایی فراتر از مرزهای خود را کنترل کند و در عین حال، تاسیسات هسته ای خود را از حملات احتمالی حفظ نماید.


این قرارداد به ایران منفعتی دوگانه می رساند؛ ایران قادر خواهد بود فضای هوایی بسیار گسترده ای در پشت مرزهای خود را کنترل کند و به صورت همزمان می تواند تاسیسات هسته ای خود را از حملات احتمالی حفظ نماید.»


این پایگاه روسی در ادامه نوشت: «هنوز روشن نیست که موسکو، چه مدلی از S-300 را به تهران خواهد فروخت. پیش از این در سال 2007 بر سیستم S-300 PMU1 توافق شده بود. این مدل از S-300 بردی حدود 93 مایل دارد و می تواند به سوی چندین هدف، شلیک کرده و همچنین هواپیماهایی که در ارتفاع 90.000 پایی هستند را هدف قرار دهد. علاوه بر این، ماهواره های مرتبط با S-300 می توانند اهداف هوایی را تا فاصله 150 مایلی، رهگیری کنند.»


در انتهای این گزارش آمده است :«در صورتی که این سامانه در سواحل جنوبی ایران مستقر شود، تهران می تواند به سرعت هواپیماهای آمریکا و متحدانش را که از پایگاه های محلی به پرواز در می آیند را رهگیری کند.»

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها