کد خبر: ۳۱۹۲۲
زمان انتشار: ۱۷:۲۷     ۰۳ دی ۱۳۹۰

سی و پنجمین شماره هفته نامه 9 دی امروز شنبه سوم دی ماه منتشر شد. تیتر یک 9 دی با عنوان «نگرانم همراهان فتنه در مجلس نفوذ کنند» به گفتگوی تفصیلی با آیت الله مصباح یزدی اختصاص دارد. آیت الله مصباح که برای دمین بار و در سالگرد انتشار هفته نامه 9دی با این نشریه گفتگو کرده است در سخنان خود به تحلیل شرایط پس از جنگ، مسئله ریزشها و سقوط خواص، وحدت با همراهان فتنه، پاسخ به شبهات درباره ارتباط ایشان و جبهه پایداری و ....اشاره های راهگشایی نموده است. همچنین 9دی به مناسبت سالگرد انتشار اولین گفتگو با آیت الله مصباح خلاصه ای از آن را با عنوان «جهل سران فتنه باور کردنی نیست» دوباره منتشر نموده است.

«فتنه گران چه کسانی را کاندیدای مجلس می کنند؟» عنوان گزارشی است تفصیلی از تحرکات انتخاباتی اصلاح طلبان و جریان فتنه و همچنین معرفی اسامی کاندیداهای مورد نظر آنها در سراسر کشور که در صفحه سیاست 9دی منتشر شده است؛ همچنین 9دی در کنار این گزارش آخرین اخبار از لیستهای انتخاباتی جریان اصولگرا در تهران را نیز منتشر کرده است. «فرش قرمز برای فتنه، بزرگنمایی برای انحراف» درباره تحرکات انتخاباتی ساکتین و مردودین فتنه و «دیپلماسی عمومی غایب در بیداری اسلامی» درباره نتایج دیپلماسی دولتهای نهم و دهم مطالب دیگر صفحه سیاست شماره سی و چهارم محسوب می شوند.
 
هفته نامه 9 دی در صفحه هنر و رسانه، با انتشار یادداشتی با عنوان «33روز؛ نقطه عطف سینمای مقاومت» به تجلیل از فیلم ارزشمند 33 روز پرداخته است. همچنین مخاطبان می توانند یادداشتی از دکتر شاه حسینی درباره سینمای دینی با عنوان «ظرفیت های بالای سینما که دیده نمی شود» و یادداشتی درباره تقابل دو جریان سینمایی انقلابی و شبه روشنفکری با عنوان «دوئل حاتمی کیا – فرهادی» را در این صفحه 9دی مطالعه کنند.
 
یادداشت اول این هفته 9دی را مدیرمسئول به مناسبت یک ساله شدن این هفته نامه نوشته است. در این یادداشت ضمن اشاره به قول و قرارهای 9دی با مخاطبان در اولین شماره با ارائه گزارشی کوتاه از 35 شماره 9دی از مخاطبان خواسته شده درباره وفای به عهد 9دی در عمل به اهداف خود قضاوت کنند.
 
صفحه جبهه مقاومت این هفته 9دی یادداشتی را درباره واکاوی ریشه های تحولات خاورمیانه با عنوان «دیکتاتورهای عربی در آتش مقاومت» منتشر کرده است. همچنین «نظام بیمار سرمایه داری آماج خشم 99درصدی» درباره جنبش جهانی تسخیر و معرفی شیخ حسن موسی صفار از رهبران شیعیان عربستان دیگر یادداشتهای این صفحه هستند.
 
9دی سی و پنجم، در صفحه تحلیل، یادداشتی در ارتباط با حماسه تاریخی 9دی و زمینه سازی نظام برای خلق چنین حماسه ای با عنوان «اگر 9دی نبود؟» منتشر کرده است. بخش دوم از سلسله مقالات واکاوی قرآنی شباهتهای جنگ نرم و سخت با عنوان «تأملی در اساسی ترین ویژگی افسران جنگ نرم: تقوا» نیز دیگر یادداشت این صفحه است.
 
صفحه اقتصاد 9 دی در گزارشی با عنوان «باز کردن معمای واردات میوه» به بررسی مشکلات پیش آمده در واردات میوه پرداخته است. گزارشی از آخرین تلاشهای ناکام اروپا و آمریکا برای تحریم نفت ایران با عنوان «طرحی روی کاغذ»؛ یادداشتی درباره طرح هدفمندی یارانه ها با عنوان «آیا هدفمند کردن یارانه ها به اهداف خود رسیده است؟» و .... دیگر مطالب صفحه اقتصاد هستند.
 
صفحه بلاگستان 9 دی گزارشی از نقش وبلاگهای موثر از فتنه تا 9دی با عنوان «دوئل با فتنه در قطعه 26» ارائه داده است؛ در همین زمینه گفتگویی با مدیر وبلاگ آب و آتش نیز صورت گرفته است.
 
مخاطبین صفحه پرطرفدار جریان شناسی این هفته می توانند پنجمین مقاله از سلسله مقالات در جستجوی چریکهای پنهان استکبار را با عنوان «میرزا کوچک خان؛ از احرار جنگلی تا اشرار بهایی» در سی و پنجمین شماره 9دی مطالعه کنند که به تشریح اوج و فرود نهضت جنگل پرداخته است.
 
صفحه پرمخاطب بازخوانی که به بازخوانی خبری تحلیلی هشت ماه نبرد مقدس نرم علیه فتنه اختصاص دارد چندماهی است که مهمان مخاطبان است و به بررسی مواضع خواص و اتفاقات ایام فتنه می پردازد. در شانزدهمین شماره از این سلسله گزارشها که با عنوان «عاشورای 88: محصول 13سال پروژه دین ستیزی اصلاح طلبان» منتشر شده مخاطبین می توانند علاوه بر تحلیلی با عنوان «منافق را با اعمالش بشناسیم» این هفته وقایع و مواضع خواص را طی روزهای منتهی به عاشورای 88 یعنی 4 آذرماه تا 6 دی ماه مطالعه کنند.
 
آخرین صفحه 9دی هم حاوی این مطالب است: «رئیس بزرگترین سازمان دینی کشور چگونه تعیین می شود؟» درباره خلف وعده سازمان حج و زیارت و نارضایتی شدید مردم و بیست و ششمین مقاله از سلسله مطالب مدرسه اخلاق با عنوان «باید خودمان را ادب کنیم» از حجت الاسلام دکتر آقاتهرانی.
 
یاران جبهه فرهنگی انقلاب می توانند 9 دی را شنبه هر هفته، روی پیشخوان مطبوعات ببینند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها