کد خبر: ۳۱۹۱۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۶ خرداد ۱۳۹۴
مذاکرات علت تاخیر در انتشار عمومی گزارش ژانویه ۲۰۱۵ پنتاگون:
کلاره لوپز، کارمند عالی رتبه ی سابق سیا و شاغل در مرکز سیاست های امنیتی در واکنش به این گزارش اظهار داشت: ”در یک کلامک این گزارش [ابتدا] سیاست های تهاجمی ایران مانند استفاده از تمهیدات پنهانی و تروریسم را توضیح می دهد ولی در ادامه ایران را دارای سیاست های تدافعی معرفی می نماید! این یک تناقض آشکار است!“
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، امریکا نوع خصومت های خود با جمهوری اسلامی را شکل تازه ای بخشید و با در پیش گرفتن سیاست ایران هراسی در منطقه سعی کرد برخی سرسپرده های خود در خاورمیانه را ضد ایران بشوراند و با خود همراه کند. طبیعتا نشان دادن چهره ی خشن از ایران و تهدید آمیز بودن کشورمان برای منطقه به نفع سیاست های ضد ایرانی امریکا بود. اما در جدیدترین گزارش پنتاگون به مطلبی اشاره شده است که دروغ های مقامات امریکایی در رابطه با ایران را نشان می دهد. پنتاگون در گزارشی اعتراف کرد: ”دکترین نظامی ایران، تدافعی است!"

این گزارش به دلیل اهمیتی که می توانست در مناسبت های بین المللی ایران و امریکا با منطقه داشته باشد یا با سانسور مواجهه گردید و یا توسط بسیاری از رسانه ها به حاشیه رانده شد. از سوی دیگر موج مخالفت ها و تفسیر و تاویل های آن آغاز گردید تا از تلخی زهر این اعتراف اندکی کاسته شود.

کلاره لوپز، کارمند عالی رتبه ی سابق سیا و شاغل در مرکز سیاست های امنیتی در واکنش به این گزارش اظهار داشت: ”در یک کلامک این گزارش [ابتدا] سیاست های تهاجمی ایران مانند استفاده از تمهیدات پنهانی و تروریسم را توضیح می دهد ولی در ادامه ایران را دارای سیاست های تدافعی معرفی می نماید! این یک تناقض آشکار است!"

لوپز این گزارش را فاقد انسجام معرفی کرده و در ادامه افزود: ”فهرستی از اَعمال تبهکارانه ی ایران در دست است که اثبات می کند ایران نه تنها سیاست تدافعی ندارد بلکه همواره تهاجمی عمل کرده است" لوپز فهرست عجیب و مضحک خویش را اینگونه آغاز می کند:

”بمباران پادگان های دریایی بیروت توسط حزب الله در 1983!

اتحاد ایران با القاعده در اقدامات تروریستی این گروه در اوایل دهه 1990!!

حملات تروریستی بوینس آیرس علیه یهودی ها و اسرائیلی ها در سال 1992 و 1994

حمله ی تروریستی به برج های خبار عربستان در سال 1996

بمباران سفارت در شرق افریقا در سال 1998

مشارکت ایران در اقدامات تروریستی 11 سپتامبر 2001

حمله به ناوشکن موشک انداز USS Cole در سال 2000

کمک ایران به شبه نظامیان شیعه ی عراقی برای کشتن و زخمی کردن سربازان امریکایی

حمایت رژیم ایران از حزب الله و حماس، و حمایت از رژیم بشار اسد.

این فهرست می تواند هنوز هم ادامه داشته باشد که نشانگر غیردفاعی بودن و بلکه تهاجمی بودن سیاست های ایران است." لوپز در ادامه با توجیه بخش دیگری از گزارش اظهار داشت: ”گزارش پنتاگون همچنین می گوید ایران به این دلیل موشک های بالستیک خود را توسعه داده است که خطر امریکا و اسرائیل را دفع کند، این در حالی است که خطر امریکا و اسرائیل برای ایران درواقع در پاسخ به تهدیدهای جمهوری اسلامی است!"

لوپز بدون نام بردن از حتی یکی از خصومت های امریکا از پیش از انقلاب تا کنون با اتهام زنی های نابجا و بدون مدرک و با نام بردن از حوادثی که برخی از آنها هیچگونه ارتباطی با ایران نداشته و ندارند سعی کرد گزارش پنتاگون را نامعتبر جلوه دهد. وی در ادامه ی اظهارات خود گفت: ”اگر کشوری سامانه ی ضد موشک های بالستیک داشته باشد می توان گفت سیاست های تدافعی دارد اما این امر برای ایران اینگونه نیست!"

ادعاهای لوپز به قدری غیرواقعی بود که واکنش های بسیاری را از بین خوانندگان سایت wnd.com (منتشتر کننده ی اظهارات وی) به دنبال داشت. یکی از مخاطبین به کنایه نوشت: ”ما تا حالا فکر می کردیم تروریست های عربستان سعودی به برج های دوقلوی تجارت جهانی حمله کرده بودند! بسیار خوشحالم که خانم لوپز ماجرا را روشن کردند و فهمیدیم کار ایران بوده است!" مخاطب دیگری نوشت: ”لوپز دیوانه است! فهرست اقداماتی که به ایران نسبت داده واقعا خنده دار است البته از این زن انتظار بیشتری نمی توان داشت!". مخاطب دیگری در نظر خود عنوان کرد: ”واضح است که برخی از ارائه ی تعریف صحیحی از ایران هراسان هستند!"

گفتنی است این گزارش مربوط به ژانویه ی 2015 بوده و تحلیلگران امریکایی علت تاخیر در انتشار عمومی آن را، ترس از تاثیرگزاری آن بر مذاکرات هسته ای عنوان کرده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
فضول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۳ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۴
۰
۰
آمریکا هیچ غلطی نمیتونی بکنی احمق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها