وی تصریح کرد : تغییرات زود هنگام قوانین برای شرکت ها قابل قبول نیست و چنانچه دولت می خواهد تغییراتی ایجاد کنند باید این تغییرات بر اساس استدلال و منطقی صورت گیرد و امکان اجرا داشته باشد علاوه بر اینکه قوانینی که تعاریف گنگ و نا مشخصی دارند روشن کنند تا تولید کننده تکلیف خودش را بداند .
حمیدی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت زامیاد یکی از پر پتانسیل ترین و قدیمی ترین شرکتهای تجاری ایران است ، افزود : در زمانی که خودروسازان داخلی هیچ گونه هویتی نداشتند شرکت زامیاد کامیون ولوو N10 و N12 تولید می کرد که هم اکنون هم در کشور نیز وجود دارد ضمن اینکه از دیگرپتانسیل و مزیت های شرکت زامیاد همکاری با 3 برند معروف دنیاست به طوری که همکاری زامیاد با این شرکتها موجب حضور این برندها در ایران گردید .
وی گفت : یکی از این برندها که بسیار مهم است و توسط زامیاد به ایران آورده شد برند ولوو است که البته بعدها بر اساس سیاست های شرکت سایپا برند ولوو به سایپا دیزل واگذار شد محصول دیگری که زامیاد وارد کرد و نقش کلیدی در اقتصاد کشور ایفا می کند و هنوز شرکتی نتوانسته خودرویی را جایگزین آن نماید نیسان ژاپن است که هم اکنون به عنوان وانت نیسان در حال تولید است.
مدیر عامل زامیاد تاکید کرد : برند سومی که توسط زامیاد وارد شد برند ایویکو است ایویکو نیز یکی از خوشنام ترین و معروف ترین برندهای دنیاست .
وی در ادامه تولید انبوه خودروهای تجاری سبک را یکی از دو حوزه مهم فعالیت شرکت زامیاد عنوان کرد و اظهار داشت : امروز حیات و ممات شرکت زامیاد بر اساس تولید انبوه است اما روش فعالیت بر این است که تولید انبوه را مدیریت کنیم همچنین در کنار تولید انبوه ، در زامیاد به دلیل پتانسیل ذاتی که بواسطه ارتباطات بین المللی و قراردادهای منعقد شده فراهم شده است هم اکنون به عنوان تنها نماینده منحصر به فرد ایویکو در ایران و منطقه محسوب می شود که توانسته است از برند ایویکو سالیانه بر اساس ارزیابی و شرایط بازار مقداری تیراژ تولیدی در این بخش داشته و این حوزه را ساپورت نماید.
مدیر عامل زامیاد با اشاره به اینکه بقای یک مجموعه در تغییر است ، تصریح کرد : در صورتی که قرار باشد با تفکرهای گذشته فعالیت کنیم قطع به یقین نمی توانیم ادامه حیات دهیم بنابراین زمانی که فردی مدیر یک بنگاه اقتصادی کلان می شود که نقش کلیدی در اقتصاد کلان و ملی دارد و اشتغال چندین هزار نفر به آن مجموعه وابسته است باید با درایت و هوشیارانه تصمیم گیری نموده تا منابع و مصارف را بهتر مدیریت نماید.
حمیدی افزود: البته علی رغم تغییرات زیرساختی که در محصول شرکت ایجاد شده است ما باید برای استمرار حیات به جذب بازارهای صادراتی نیز توجه نماییم به همین منظور تنوع بخشی در سبد محصولات و پاسخ گویی به نیاز مشتریان به طور جد در شرکت زامیاد دنبال می شود به همین جهت با توجه به ذائقه و سلیقه مردم تغییر مدل ها در دستور کار قرار گرفت چرا که دیگر به دلیل عدم جذابیت نمی توان روی برخی از مدل های قدیمی سرمایه گذاری نمود .