کد خبر: ۳۱۸۸۲۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
نشست «جوان امروز؛ مخاطب شناسی و نیازسنجی»؛
ابراهیم فیاض با انتقاد از برنامه خندوانه که از صدا و سیما در حال پخش است، گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی نيهیلیسم را تبلیغ می کند و لذا معتقدم اگر دنیا نيهیلیستی می شود بخاطر فرهنگ محوری و رسانه محوری است و لذا مسائلی که مطرح می شود همه در راستای وحشت زدگی و ترس و هراس است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از حلقه وصل، نخستین نشست هم‌اندیشی جوان امروز؛ مخاطب شناسی و نیازسنجی با سخنرانی آیت الله رشاد، حجت الاسلام محمدیان و دکتر ابراهیم فیاض برگزار شد. در این همایش که یکی از ویژگیهای آن تریبون آزاد بود، کارشناسان و افراد دغدغه مند این حوزه به بیان نظرات خود پیرامون ضرورت نیازسنجی جوانان جامعه پرداختند ضمن آنکه در بخشی از این همایش از کارشناسان برتر حوزه جوان تقدیر شد.

فیاض: صدا و سیمای جمهوری اسلامی نيهیلیسم را تبلیغ می کند

 دکتر ابراهیم فیاض نخستین سخنران این هم اندیشی در سخنانی اظهار داشت: وقتی سخن از جوان به میان می آید ناخودآگاه اذهان به سمت بحران می رود؛ البته از منظر کارشناسان اجتماعی، بحران همیشه هم بد نیست.

او با انتقاد از برنامه خندوانه که از صدا و سیما در حال پخش است، گفت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی نيهیلیسم را تبلیغ می کند و لذا معتقدم اگر دنیا نيهیلیستی می شود بخاطر فرهنگ محوری و رسانه محوری است و لذا مسائلی که مطرح می شود همه در راستای وحشت زدگی و ترس و هراس است.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: این ترس و وحشت خیلی اوقات سبب افسردگی، ناامیدی و برخوردهای شدید و در نهایت دستپاچگی، بیشتر شده و خراب تر می شود.

او نسبت به وضعیت دانشگاهها هشدار داد و مدعی شد: در دانشگاهها در حال نزدیک شدن به ارتداد دینی هستیم یعنی کم کم جوان ما با کلّ اعتقادات مشکل پیدا می کند و این حاکی از عدم موفقیت قشر روحانی در دانشگاههاست.

فیاض با اشاره به نامناسب بودن شاخصهای آماری در قم نسبت به شهرهای دیگر بیان داشت: برخی مشکلات در حوزه جوان، جهانی و برخی مشکلات بومی هستند. مثلا نرخ ازدواج در مناطق محروم مانند سیستان و بلوچستان بالاست اما در مناطق مرفه مانند مناطق شهر تهران نرخ ازدواج پایین است.

وی بر مسأله شناسی جامعه تأکید کرد و گفت: نمی توان با رسانه جنگید بنابراین باید جهان گشوده داشته باشیم چون فرهنگ متوقف نمی شود به این دلیل که بنیان آن، زمان است و تنها راه جهش به سوی آینده تاریخ است.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به فضای مذاکرات هسته ای عنوان کرد: در مذاکرات، کلیات تمام شده و در حال رسیدن به جزئیات هستیم و لذا آقای ظریف از این به بعد باید عالمانه در مذاکرات حاضر شود نه عاشقانه و از سوی دیگر اگر گشوده نرویم باختیم و اگر گشوده برویم برد کردیم.

وی با ذکر این مطلب که هر نسلی با رسانه جدید می آید، خاطرنشان کرد: سئوال اصلی اینجاست که چرا نسل ورشکسته ای مانند صادق هدایت همچنان بر جامعه حکومت می کند؟ الآن جغرافیای غرب در غالب تمدن غربی بر ما حکومت می کند؛ همه دوست دارند به غرب مهاجرت کنند، چرا؟ علمای گذشته قم چرا فرزندان خود را به خارج فرستادند؟

وی با بیان اینکه فرهنگ با زندگی تطبیق دارد، گفت: زندگی هرچه اقتضاء کند، فرهنگ آن را خلق می کند چون مقتضیات زمان براساس زندگی شکل می گیرد و لذا امروز که کامپیوتر نیاز جامعه است اگر آن را تشخیص دادیم فرصت است و اگر تشخیص ندهیم تهدید می شود.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه نیاز اینترنت در دانشگاهها به درستی شناخته نشده است؛ عنوان کرد: همین اینترنت در دانشگاه ما خرابکاری فراوان به وجود آورده است بنابراین نیازسنجی مساله مهمی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
۱
۴
نیهیلیسم یعنی پوچگرایی پس چرا باید چنین برنامه مزخرفی پخش بشه هیچ نظارتی بر برنامه ها نیست متاسفیم برا سیمای جمهوری اسلامی!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها