کد خبر: ۳۱۸۱۵۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۱     ۰۷ خرداد ۱۳۹۴
آیت الله طباطبایی ن‍ژاد تأکید کرد؛
نماینده ولی فقیه در اصفهان در جمع هنرمندان، قاریان و حافظان طلبه به اهمیت حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: وظیفه اصلی طلاب تسلط بر قرآن و آشنا کردن مردم با کتاب الهی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی ن‍ژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در نشستی به مناسبت اعیاد شعبانیه با حضور قاریان، حافظان و طلاب هنرمند ضمن ابراز خرسندی از آغاز فعالیت های هنری در حوزه های علمیه، گفت: در گذشته فعالیت های قرآنی فقط منحصر به طلاب و روحانیان بود اما به تدریج و با گذر زمان شاهد گسترش این علوم در جامعه شدیم.

کار اصلی طلاب آشنا کردن مردم با قرآن است

وی با تأکید بر اینکه متصدیان اصلی امور قرآنی طلاب هستند، اظهار داشت: کار اصلی ما آشنا کردن مردم با قرآن است و عقیده شخصی من این است که همه طلاب با اتمام پایه 6 حوزه بایستی حافظ کل قرآن کریم باشند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه در کشوریمن اکثر دانش آموزان تا کلاس 12 حافظ قرآن می شوند، گفت: اگر طلاب ادبیات می خوانند برای فهم و درک بهتر قرآن کریم است پس اگر حافظ قرآن می شویم باید آن را با ادبیات تطبیق دهیم چرا که طلبه موفق کسی است که هر دو را داشته باشد.

وی تأکید رهبر معظم انقلاب بر حفظ قرآن را اشاره کرد و اظهار داشت: معظم له فرمودند ما به 10 میلیون حافظ قرآن نیاز داریم و به عقیده من این تعداد باید از طلاب باشند.

حافظ قرآن باید محفوظات خود را به علم تفسیر مزین کند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه حفظ قرآن باید به همراه تفسیر باشد و حافظ باید تفسیر هم بلد باشد، گفت: مهم ترین کار حوزوی، تسلط بر قرآن در همه زمینه هاست و هر طلبه ای که این کار را نکند عقب افتاده است.

وی در ادامه از فعالیت های هنری صورت گرفته در حوزه های علمیه ابراز خرسندی کرد و خاطرنشان ساخت: بهترین هنر برای یک طلبه خوشنویسی و آموزش آن به دیگران است اما متأسفانه برای این موضوع کم کار شده است.

هنر ابزاری برای تبلیغ دین است

آیت الله طباطبایی ن‍ژاد تصریح کرد: هنر زمانی ارزشمند است که برای اهداف متعالی به کار رود از این رو باید طلاب ابزار هنر را برای تبلیغ دین به بهترین شکل به کار گیرند.

وی یکی از ابزارهای علم آموزی را نوشتن عنوان کرد و گفت: اگر یک طالب علم خط خوبی نداشته باشد، رقبتی به نوشتن و ثبت علم خود نمی کند، بنابراین از این جهت خط خوش لازمه موفقیت در طلبگی است.

در ابتدای این دیدار معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه و مسؤولان واحد قرآن و واحد فرهنگی هر یک به صورت اجمالی گزارشی از فعالیت های خود ارائه دادند و در پایان جوایزی به نفرات برتر مسابقات تفسیر و خوشنویسی اهداشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها