کد خبر: ۳۱۷۱۳۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۰۲ خرداد ۱۳۹۴
اعدام ۱۷ غیرنظامی در «تدمر» از سوی داعش، درهم شکستن محاصره بیمارستان «جسرالشغور» و اعلام مسکو مبنی بر اینکه برکناری بشار اسد شرایط بسیار خطرناکتری در سوریه ایجاد می‌کند، اهم اخبار سوریه در ۲۴ ساعت گذشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، اعدام 17 غیرنظامی در «تدمر» از سوی داعش، درهم شکستن محاصره بیمارستان «جسرالشغور»، اظهارات معاون دبیرکل حزب‌الله مبنی بر اینکه سوریه تسلیم نمی‌شود و حمایت ما از دمشق هرگز متوقف نمی‌شود، اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه درباره اینکه واشنگتن پی برده است که جایگزینی برای بشار اسد وجود ندارد، افسران ترکیه، آنکارا را به رساندن اسلحه به معارضان سوریه متهم کردند، اعلام مسکو مبنی بر اینکه برکناری بشار اسد شرایط بسیار خطرناکتری در سوریه ایجاد می‌کند و اظهارات استاد دانشگاه سوریه مبنی بر اینکه همکاری اقتصادی ایران و سوریه زمینه بازپس‌گیری قدس شریف را فراهم می‌کند، مهمترین اخبار عرصه میدانی و سیاسی سوریه در 24 ساعت گذشته را تشکیل می‌دهد.

مشروح اخبار به شرح زیر می‌باشد.

تحولات میدانی


عناصر داعش 17 غیرنظامی را در «تدمر» سوریه اعدام کردند
گروهک تکفیری-تروریستی داعش پس از تصرف شهر باستانی «تدمر» 17 غیرنظامی را اعدام کرد.
ارتش سوریه محاصره بیمارستان «جسرالشغور» را در هم شکست
نیروهای سوری پس از درگیری با تروریست‌های تکفیری موفق شدند محاصره اطراف بیمارستان «جسرالشغور» را از بین ببرند و نیروهای محاصره شده و افراد زخمی را از این بیمارستان خارج کنند.

تحولات سیاسی


حزب‌الله: سوریه تسلیم نمی‌شود و حمایت ما از دمشق هرگز متوقف نمی‌شود
معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه سوریه هرگز تسلیم نمی‌شود و حمایت ما از دمشق توقف ناپذیر است.
بوگدانوف: واشنگتن پی برده است که جایگزینی برای بشار اسد وجود ندارد
معاون وزیر خارجه روسیه با اشاره به نبود جایگزینی برای رئیس‌جمهور سوریه در این کشور، تأکید کرد که مردم سوریه باید خودشان بحران این کشور را حل کنند.
افسران ترکیه، آنکارا را به رساندن اسلحه به معارضان سوریه متهم کردند
شماری از افسران امنیتی ترکیه بار دیگر، آنکارا را به رساندن تسلیحات به معارضان افراطی سوریه برای براندازی نظام این کشور متهم کردند.
مسکو: برکناری بشار اسد شرایط بسیار خطرناکتری در سوریه ایجاد می‌کند
معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه واشنگتن هیچ استراتژی مشخصی در خاورمیانه ندارد تاکید کرد که برکناری بشار اسد شرایط بسیار بدتری را در سوریه ایجاد خواهد کرد.

همکاری اقتصادی ایران و سوریه زمینه بازپس‌گیری قدس شریف را فراهم می‌کند
معاون دانشکده اقتصاد دانشگاه دمشق تاکید کرد توافقنامه‌های اقتصادی تهران و دمشق ثابت می‌کند محور مقاومت جبهه‌ای یکپارچه است و زمینه آزادی قدس شریف از سوی اشغالگران را فراهم می‌کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها