کد خبر: ۳۱۷۱۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۵     ۰۱ دی ۱۳۹۰

به گزارش ایرنا، نورمن پش در مقاله ای در روزنامه 'یونگه ولت' افزود: ایران آخرین پایگاه ضد امریكایی در خاورمیانه است و همه می دانیم كه با حمله نظامی به تاسیسات هسته ای این كشور نمی توان این برنامه را از بین برد.

وی با اشاره به سیاست های ضد و نقیض آمریكا در قبال برنامه هسته ای ایران افزود: آمریكا، تركیه و برزیل را قانع كرده بود كه موضوع نگهداری1200كیلوگرم اورانیوم غنی شده ایران را در تركیه دنبال كنند و وقتی آنها موفق به كسب موافقت این كشور شدند، خود واشنگتن با این طرح مخالفت كرده و حتی خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران شد.

'پش' با تاكید براین كه بزرگترین خطر در منطقه برای ایجاد جنگ، رژیم خشونت طلب بنیامین نتانیاهو است، افزود:بنابرگزارش ها اسراییل به یك نیروگاه در حال ساخت در سوریه حمله كرد، بدون آنكه با واكنش مناسبی مواجه شود.

این كارشناس حقوق بین الملل با بیان این كه برخورد نكردن با این گونه اقدامات اسراییل، آن را از تكرار چنین حملاتی باز نمی دارد، نوشت: در آن زمان شورای امنیت و اتحادیه عرب واكنشی در قبال این حمله نشان ندادند.

به نوشته وی، خطرناكتر از ماجراجویی غیرمسوولانه نتانیاهو - لیبرمن ، حمایت آمریكا از رژیم صهیونیستی است كه از هرگونه اقدامی علیه اسراییل جلوگیری می كند.

وی افزود: این اقدامات آمریكا موجب غیرقابل پیش بینی بودن اسراییل می شود. حمایت بی چون و چرای كنگره آمریكا نیز از سیاست های نتانیاهو به این معناست كه وی هیچوقت رفتار مسوولانه ای نشان نخواهد داد و علاقه وی به مذاكرات صلح جدی نیست.

پش در پایان نوشت: حمله به ایران با حمله به غزه فرق دارد، این اقدام می تواند موجب سقوط اسراییل شده و نتیجه ای بر عكس هدفی كه آمریكایی ها به دنبال آن بودند، در پی داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها