کد خبر: ۳۱۷۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۰۱ دی ۱۳۹۰
'سیلویو برلوسكونی' نخست وزیر سابق ایتالیا، در حالی كه سناتورهای مجلس سنا سرگرم بررسی تدابیر طرح ریاضت اقتصادی این كشور به دستور اتحادیه اروپا هستند، دولت 'ماریو مونتی' را تهدید و برگزاری انتخابات زود هنگام را به وی گوشزد كرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، برلوسكونی پس از دیدار با 'ماریو مونتی' نخست وزیر ایتالیا، در جمع سناتورهای حزب ملت آزادی گفت: دولت باید با ما به عنوان حزب ملت آزادی مشورت كند؛ باید یك مشاوره قبل از اقدامات دولتی صورت بگیرد چرا كه در غیر این صورت از دولت حمایت نخواهیم كرد.

وی، افزود: اگر دولت به خط مشی كنونی تحمیل و افزایش مالیات ها ادامه دهد، امكان رفتن به سوی انتخابات زود هنگام وجود دارد؛ ما به عنوان داور به این اوضاع نگاه می كنیم.

برلوسكونی پس از انتصاب دولت فنی مونتی نیز در اظهاراتی دولت جدید ایتالیا را تهدید كرد و گفت كه به مونتی سه ماه فرصت داده می شود تا شرایط اقتصادی كشور را سروسامان دهد و پس از این مدت، برگزاری انتخابات زودهنگام را در پیش خواهیم گرفت .

برلوسكونی روز گذشته در دیدار با نخست وزیر ایتالیا نیز گفت: ما از هم اكنون در تبلیغات انتخاباتی بسر می بریم و آماده سازماندهی حزب خود به رهبری 'گوئیدو الفانو' هستیم و خود را برای انتخابات آماده می كنیم.

وی در باره جزئیات مذاكره به مونتی نیز اشاره كرد: ما با مونتی در باره لزوم اصلاحات ساختاری دولت صحبت كردیم زیرا برای یك دولت ممكن نیست بتواند تاثیرگذار باشد اگر قدرت لازم را برای آن نداشته باشد.

برنامه ریاضت اقتصادی 30 میلیارد یورویی دولت فنی ایتالیا كه روز جمعه گذشته در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار است در ساعات پایانی امروز (پنجشنبه) در مجلس سنا به تصویب نهایی برسد.

روز گذشته همزمان با نشست سناتورها برای بررسی برنامه ریاضت اقتصادی دولت مونتی، نمایندگان حزب اپوزیسیون 'پیوند شمال' در مجلس سنا در اعتراض به افزایش مالیات ها در بسته ریاضتی، شعار نوشته های 'دولت دزد' را در مجلس سنا در دست گرفتند كه به درگیری لفظی میان نمایندگان كشیده شد.

نخست وزیر ایتالیا، بارها هشدار داده است كه بدون چنین تدابیری، كشور سقوط می كند و اوضاعی شبیه یونان پیدا خواهد كرد.

برنامه ریاضت اقتصادی دولت ماریو مونتی 24 میلیارد یورو اعلام شده است كه با توجه به كاهش هزینه ها برای رشد نظام تولیدی و كار به 30 میلیارد یورو می رسد.

این بسته ریاضتی شامل افزایش مالیات ها، بیشتر شدن سن بازنشستگی، كاهش هزینه ها و كم كردن پنج میلیارد یورو بودجه نهادهای محلی می شود.

براساس این بسته ریاضتی، مالیات كالاها از اول ماه سپتامبر سال 2012 دو درصد افزایش می یابد. پیش از شروع كار دولت جدید و در آخرین روزهای حكومت برلوسكونی، این مالیات از 20 به 21 درصد افزایش یافته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها