کد خبر: ۳۱۶۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۱ دی ۱۳۹۰
رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که اوباما نباید گزینه نظامی علیه ایران را نادیده بگیرد اما راه‌هایی بهتر از گزینه نظامی نیز در مواجهه با ایران وجود دارد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فرانسه، بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که اوباما نباید گزینه نظامی علیه ایران را نادیده بگیرد اما راه‌هایی بهتر از گزینه نظامی نیز در مواجهه با ایران وجود دارد. 
 
وی افزود که گزارش اخیر آژانس نشان می‌دهد که ایران همچنان با دست‌یابی به سلاح اتمی فاصله دارد.  با این حال کلینتون مدعی شد که ممکن است ایران دست به تلاش‌هایی زده باشد که ما از آن بی‌خبریم. 
 
کلینتون همچنین در این مصاحبه که با شبکه خبری فاکس‌نیوز انجام شد تصریح کرد که "گزینه‌های نظامی علیه ایران احتمال شکست دارند."
 
وی ادامه داد: اگر به تاسیساتی حمله شوند که همچنان باید سانتریفوژهای آنها را زیر نظر داشته باشیم، این تاسیسات ممکن است به یک سایت زیرزمینی در منطقه‌ای شهری منتقل شوند.
 
کلینتون اذعان کرده است که هیچ احتمال عقلی برای اینکه ایران بخواهد از بمب اتمی استفاده کند وجود ندارد.
 
پنتاگون روز سه‌شنبه تلاش کرد تا این ادعای وزیر دفاع آمریکا را که برنامه هسته‌ای ایران بیش از آنچه تصور می‌شود پیش رفته و نتایج آن طرف یک سال معلوم می‌شود، بی‌اهمیت جلوه دهد. 
 
گزارش اخیر آمانو، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش ماه نوامبر ادعا کرده بود که برنامه هسته‌ای ایران از مسیر صلح‌آمیز منحرف شده است اما ایران این گزارش را رد کرده و آن را بی‌اساس دانست. 
 
جمهوری اسلامی ایران همچنین روز سه‌شنبه از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت کرد که برای بازدید از تاسیسات هسته‌ای به ایران بیایند. 
 
ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای این کشور ماهیتا صلح‌آمیز است اما در مقابل طرف‌های غربی همواره ادعای خود را مبنی بر انحراف این برنامه از مسیر صلح‌آمیز خود تکرار می‌کنند. 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها