کد خبر: ۳۱۶۹۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۰۱ دی ۱۳۹۰
حتي باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا نيز حق ندارد نام سربازي را كه به سوي پيرمرد رداپوش عربي كه در ابت‌آباد پاكستان بدون داشتن سلاح هدف گلوله قرار گرفت بداند. حتي نام همكاران وي كه همسر و فرزندان بن‌لادن را به دام انداختند، قرار است كه هميشه مخفي بماند.
به گزارش 598 به نقل از روزنامه انگليسي ديلي‌ميل، بر اساس آخرين اطلاعاات افشا شده از نحوه قتل اسامه بن‌لادن، آخرين عباراتي كه سرباز شليك‌كننده به سوي بن‌لادن بر زبان آورده، چنين بوده است: "به خاطر خدا و به خاطر وطنم، گرونيمو، گرونيمو، گرونيمو!" [گرونيمو رمز عمليات بوده است.] در ضمن در اين حمله اصلا بحثي بر سر اينكه بن‌لادن بايد زنده دستگير و يا كشته شود وجود نداشته است، هرچند كه كاخ سفيد همواره مدعي بود كه مي‌خواهد بن‌لادن را دستگير كند و اگر او خود را تسليم نمايد، زنده خواهد ماند!

علي‌رغم اينكه قبلا اعلام شده بود كه اوباما و همكارانش در اتاق ويژه‌اي در كاخ سفيد به صورت زنده مشغول تماشاي عمليات بوده‌اند، اطلاعات جديد افشا مي‌كند كه هيچ يك از ۲۳ سرباز، يك مترجم و يك سگي كه وارد منزل بن‌لادن در ابت‌آباد شدند، هيچ يك با خود دوربين فليم‌برداري حمل نمي‌كرده‌اند بلكه اوباما و دستيارانش تنها در يك اتاق نشسته و منتظر شنيدن نتيجه عمليات بوده‌اند! اوباما در طول اين مدت تنها به گزيدن لب‌هايش مشغول بوده و با هيچ كس سخن نمي‌گفت تا اينكه سرانجام گفت: "بالاخره گرفتيمش!" تنها فيلم‌برداري انجام شده توسط يك هواپيماي بدون سرنشين از فاصله ۱۵۰۰۰ پايي بوده است كه مشخص نيست تا چه حد دقيق بوده باشد. 

پس از عمليات بن لادن در يك محفظه پلاستيكي قرار داده شده و از وي براي آزمايش دي‌ان‌اي نمونه‌برداري شد. ضمنا قد وي نيز اندازه‌گيري شد تا با آنچه در سوابق ثبت شده، تطبيق داده شود. 

همچنين اين گزارش حاكي از آن است كه برخي مقامات سيا تنها تا ۴۰ درصد اطمينان داشتند كه بن‌لادن در آن منزل در ابت‌آباد سكونت داشته باشد. طرح‌ريزي عمليات از اواخر سال ۲۰۱۰ آغاز شده و ابتدا قرار بود بن‌لادن با عمليات هوايي از بين برود اما اوباما چنين اجازه‌اي رانداده و دستور داد كه نيروهاي ويژه آمريكايي به وي حمله كنند. 

همچنين فاش شده كه نيروهاي آمريكايي پس از ورود به منزل بن‌لادن، ابتدا با خالد بن‌لادن، پسر ۲۳ ساله اسامه كه سلاح حمل مي‌كرد مواجه شده و وي را به قتل رسانده‌اند. سپس ناگهان بن‌لادن از اتاق خواب خارج مي‌شود. دو همسر بن‌لادن كه هر دو جليقه انفجاري پوشيده بودند (!) سعي داشتند كه وي را پوشش دهند اما يك سرباز آمريكايي پس از زخمي كردن يكي، اين دو زن را مثل يك خرس (!) در آغوش گرفته و از صحنه دور مي‌كند. سپس سرباز ديگري به سوي اسامه آتش گشوده و وي را به قتل مي‌رساند. 

اين آخرين اطلاعاتي است كه از مرگ بن‌لادن منتشر شده و البته ممكن است باز هم در بين آنها اكاذيبي وجود داشته باشد، چرا كه بسياري از تحليلگران از اساس با اين ايده كه اسامه بن لادن در اين عمليات جان سپرده باشد مخالفند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها