کد خبر: ۳۱۶۷۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
یکی از مراجع تقلید گفت: منبری‌های سعودی جنگ را در ماه رجب امضا کردند، این جمعیت برای تخت و تاج خود احترام شهر حرام را از بین برده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: از آیات و روایات اینگونه برداشت می‌شود که پیامبر اکرم(ص) همواره نسبت به آینده نگرانی خاصی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی که ایشان در بستر بیماری بود، مشاهده می‌کرد که دنیا را تاریکی فرا گرفته، این نکته حاکی است که رسول خدا(ص) همیشه نگران اختلاف بین امت بوده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پس از رحلت رسول خدا(ص)، پیامبر اکرم(ص) را ترک کردند و اختلافی که از آن دوران به وجود آمد، تا امروز باقیمانده است، گفت: اختلاف قابل جمع کردن نیست زیرا هر دو طرف نسبت به فرهنگ خود معتقد هستند و اگر بخواهیم امت را نجات دهیم نمی‌توانیم اختلاف را از ریشه برداریم، برای پیشرفت باید مشترکات را بگیریم و مورد اختلاف را به علما واگذار کنیم.

وی عنوان کرد: معتقدیم که امت اسلامی برای نجات باید بر مشترکات تکیه کند، بنابراین مشترکات که 90 درصد را تشکیل می‌دهند، باید در نظر گرفته شود.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه انگلیس همیشه در زمینه تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی استاد است، گفت: آنها در این زمینه فعالیت‌های فراوانی داشته تا بین مسلمانان آتش اختلاف وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: اکنون همان زمانی است که دست انگلیس پشت پرده کار می‌کند و ماهواره‌ها و تلویزیون‌ها علیه تشیع فعالیت کرده و بمب‌هایی را بر سر مردم مظلوم می‌ریزند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه سعودی‌ها جنگ را در شهر حرام شروع کردند، گفت: منبری‌های سعودی جنگ را در ماه رجب امضا کردند، این جمعیت برای تخت و تاج خود احترام شهر حرام را از بین برده‌اند.

وی گفت: امیدواریم آنها به بینش صحیح دست پیدا کنند، البته باید بدانند کسانی که آتش روشن می‌کنند، عامل خارجی بوده و دلسوز اسلام نیستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها