کد خبر: ۳۱۶۷۱۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب هم در 2 منطقه شرق و غرب پیگیری می‌شود و نفت تهران دومین نماینده کشورمان به مصاف الاهلی عربستان می رود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال نفت تهران دومین نماینده کشورمان امشب ساعت 20 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم الاهلی عربستان است.
 
تیم نفت تهران که در هفته پایانی لیگ چهاردهم قهرمانی را از دست داد امشب به مصاف الاهلی نایب قهرمان لیگ عربستان می‌رود. 
 
نفتی‌ها بر خلاف سرخپوشان پایتخت هوادار زیادی ندارند بر این اساس آنها منتظر حضور هواداران استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی هستند تا مقابل یک تیم عربستانی روحیه لازم را داشته باشند اگر شاگردان منصوریان بتوانند در آزادی برنده شوند و گلی دریافت نکنند آن وقت نیمی از راه صعود را طی خواهند کرد به هر حال نفت با بازیکنان جوان و پرانگیزه شایسته حضور در مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا است.
 
در آن سوی میدان، تیم الاهلی عربستان بدون شکست توانست مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را با صدرنشینی به پایان ببرد.
 
الاهلی عربستان تنها 2 بار قهرمان لیگ عربستان و 6 بار هم نایب قهرمان این لیگ شده است، اما با وجود این آمار نه چندان قابل قبول تاکنون دوبار به فینال باشگاه‌های آسیا رسیده است و این تیم یک مرتبه در روش قدیم مسابقات در سال 1986 و مرتبه دوم هم در سال 2012 توانست به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابد اما در هر دو مرحله نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد و نایب قهرمان شد.
 
به هر حال حضور در فینال مسابقات 2012 تنها افتخار الاهلی طی شش دوره حضور در لیگ قهرمانان‌ آسیا بوده است. 
 
همچنین تیم الاهلی 4 بازیکن غیر عربستانی دارد، عمر السومه سنتر فوروارد 25 ساله سوری، محمد عبدالشافی دفاع چپ مصری که به صورت قرضی از تیم الزمالک به الاهلی پیوسته است 2 بازیکن برزیلی به نام های اسوالوو (فوروارد) و برنژونو سزار مهاجم کاذب، هم دارد کریستین گروس سوئیسی هدایت تیم الاهلی عربستان را بر عهده دارد. 
 
تیم الاهلی مقابل تیم های ایرانی در مجموع 5 برد، 3 مساوی و 2 باخت بدست آورد است آخرین رویارویی الاهلی عربستان با تیمهای ایرانی به مرحله گروهی 2015 باز می گردد که با تراکتورسازی هم گروه بود این تیم در بازی رفت توانست تراکتورسازی را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد و در بازی برگشت هم به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت داد. 
 
به هر حال شاگردان منصوریان برای حضور در بین 8 تیم برتر آسیا باید از میزبانی‌شان نهایت استفاده را ببرند و الاهلی را در ورزشگاه آزادی شکست دهند تا خیالشان برای صعود تا حدودی راحت و آسوده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها