به گزرش پایگاه 598 به نقل از رسا، مسؤولان و معاونان مؤسسه آموزشی پژوهشی عفاف و حجاب طهورا پیش از ظهر امروز با حضرت آیتالله سید محمد علی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار کردند.
در این دیدار حضرت آیتالله علوی گرگانی با تقدیر از روند فعالیتهای این مؤسسه گفت: فعالیت مؤسسه طهورا بسیار ارزنده و کارآمد است، اما نقدی که به این مؤسسه وارد است این است که گستره فعالیت در این مؤسسه به قدری است که ممکن است کاربردی شدن نتایج آن را تحت الشعاع قرار دهد.
وی افزود: به همین سبب به نظر میرسد اگر فعالیتها تخصصیتر و جزییتر دنبال شود نتایج عملی بهتری را بتوان از این مؤسسه دید.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم کاربردی کردن مبحث عفاف و حجاب را در جامعه منوط به دو نوع فعالیت عنوان کرد و ابراز داشت: اگر جامعه بخواهد عفاف را نهادینه کند باید در مرحله علمی و عملی فعالیت خود را پیگیری کند، مرحله علمی همین است که مؤسسه طهورا در سه بخش آموزش، پژوهش و تبلیغ به آن میپردازد؛ اما مرحله عملی آن که از اهمیت بیشتری برخوردار است منوط به فعالیتهای دیگری نیز هست.
وی همکاری همه اقشار جامعه را در عملی کردن عفاف و حجاب در جامعه خواستار شد و تأکید کرد: عفاف و حجاب وقتی در جامعه نهادینه خواهد شد که در ابتدا دولت، مسؤولان، وزارت خانهها و سازمانهای دولتی اراده کنند تا این امر در کشور عملی شود و در مرحله دوم همکاری حوزه علمیه، علما، مبلغان و همچنین اقشار مختلف جامعه است
حضرت آیتالله علوی گرگانی خاطر نشان کرد: تا وقتی که مسؤولان جامعه نخواهند حجاب را عملی کنند همه کارها در مرحله نظری باقی خواهد ماند بنابراین باید با دعوت به همکاری از مسؤولان این امر را پیگیری کنید.
وی با ابراز تأسف از روند فعالیتهای نهادهای فرهنگی کشور اظهار داشت: وزارت ارشاد، علوم و آموزش و پرورش مهمترین نهادها برای اجرای این امر ضروری اسلام هستند که متأسفانه اراده جدی نیز از سوی آنها دیده نمیشود.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم وزرا و دولت را موظف به نهادینه کردن حجاب در جامعه دانست و تصریح کرد: قرآن حجاب را در جامعه بسیار با اهمیت میداند و به همین سبب برای مردان دو مرحله و برای بانوان پنج مرحله حجاب را ترسیم میکند که رعایت قوانین قرآن در مرحله اول وظیفه دولت است.
حضرت آیتالله علوی گرگانی با اشاره به آیهای از قرآن کریم خاطر نشان کرد: اسلام زن را موجودی حساس و برتر از مرد معرفی میکند و صلاح و فساد جامعه را وابسته به فساد و صلاح زن میداند.
وی در پایان ابراز داشت: حفظ چشم، حفظ فروج، عدم نمایش آرایش و زینت، حفظ کامل حجاب و آرام و بدون ایجاد توجه قدم برداشتن بانوان دستور مستقیم زنان از سوی قرآن است که نشان ازاهمیت قائل شدن و نگاه محبت آمیزاسلام به بانوان است.