کد خبر: ۳۱۶۱۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
کارشناس نظامی سوریه در گفت‌‌وگو با فارس:
پژوهشگر راهبردی سوریه پیروزی در قلمون را شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی دانست و گفت: نزدیکی آنکارا و ریاض بر سر پرونده سوریه هم دوامی نخواهد داشت و پیروزی خیره کننده ارتش سوریه در جبهه شمالی زبان دشمنان را خواهد برید.
به گزارش پایگاه 598 ، «سلیم حربا»، پژوهشگر و تحلیلگر راهبردی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، پیروزی‌های ارتش کشورش و مقاومت لبنان در منطقه مرزی قلمون بین دو کشور را ضربه جدی به رژیم صهیونیستی دانست و گفت: دستاوردهای بزرگ و سریع نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان در قلمون سوریه شکست بزرگ و مفتضحانه رژیم اسرائیل را در حمایت از شبه نظامیان رقم زده است.

اسرائیل انتظار فروپاشی سریع تکفیری‌ها در جنوب سوریه را نداشت

حربا افزود: اسرائیل انتظار فروپاشی بزرگ و سریع تکفیری‌ها را نداشت، این رژیم مدت‌هاست که شبه نظامیان تکفیری را آموزش و تجهیز کرده است اما مقاومت و ارتش سوریه منتظر این پیروزی بود، چرا که شبه نظامیان تکفیری را طی چهار سال از رویارویی در همه جغرافیای سوریه امتحان کرده است.

وی تاکید کرد: دشمنان سوریه هم باید کاملاً آگاه باشند که دل‌بستن به تکفیری‌ها مثل دل بستن به برنده شدن اسبی لنگ در مسابقه با اسب‌هایی اصیل و باتجربه است.

پژوهشگر سوری گفت: درگیری‌ها در قلمون سوریه تا حد زیادی شبیه درگیری‌هایی است که ارتش آمریکا در مناطق کوهستانی افغانستان علیه القاعده داشت و همچنین مشابه جنگی است که دولت‌های متوالی در ترکیه علیه جناح نظامی حزب کارگران کردستان داشت، اما تفاوت بین این جنگ‌ها این است که ارتش سوریه و حزب الله وارد نبردی شدند که هیچ گاه انتظار آن را نداشتند اما با این وجود توانستند مساحت گسترده‌ای از خاک سوریه و لبنان را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کنند.

عملیات قلمون نماد پایبندی متحدان سوریه به حمایت از مقاومت ضد صهیونیستی است

حربا با تاکید بر اینکه نبرد قلمون پیام‌های سیاسی زیادی دارد، گفت: پیروزی در قلمون نخستین پاسخ به جنگ رسانه‌ای سهمگینی است که رسانه‌های هوادار تکفیری‌ها در سوریه به راه انداختند، کما اینکه واکنشی عملیاتی به تلاش‌های مکرر شبه‎نظامیان برای ایجاد ترس و وحشت در داخل سوریه بود، آنها می‌خواستند نشان بدهند سوریه ضعیف شده و متحدانش دست از حمایت آن برداشته‌اند، اما عملیات قلمون تاکیدی بر کلام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در سخنرانی اخیرش بود که متحدان سوریه به مواضع خود متعهدند و آن را تغییر نخواهند داد.

پژوهشگر راهبردی سوریه درباره تحولات میدانی و رسانه‌ای در منطقه ادلب و جسر الشغور در شمال سوریه نیز گفت: عملیات‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی ارتش سوریه در ریف ادلب و ریف جسر الشغور نشان می‌دهد که نیروهای سوری برای شکست دشمن مصمم هستند، به رغم اینکه گروه‌های شبه‌نظامی و تکفیری با مقادیر زیاد تسلیحاتی که از دولت ترکیه گرفته‌اند حملات سنگینی را علیه ارتش داشته‌اند .

وی افزود: وقایع نبرد شمال سوریه نشان می‌دهد که سرویس اطلاعات نظامی ارتش ترکیه طی همه 24 ساعت شبانه روز اطلاعات دقیق از ارتش سوریه به فرماندهی شبه نظامیان می‌دهد، اما ارتش سوریه با تغییر مداوم تاکتیک‌های خود در هر نبرد نسبت به نبردی دیگر جاسوسی دشمنان را ناکام گذاشته است.

نتایج عملیات ارتش سوریه در جبهه شمالی زبان دشمنان را می‌برید

پژوهشگر سوری گفت: ترکیه با نزدیک شدن به رژیم سعودی توانست حمایت‌های خود را از شبه‌نظامیان تکفیری در شمال سوریه تقویت و بر روند عملیات آنها تاثیر گذارد، اما این به معنای شکست نظام دمشق در جبهه شمال سوریه نیست، عملیات‌ها ادامه دارد و به زودی شاهد نتایجی خواهیم بود که جهان را شگفت‌زده خواهد کرد و زبان دشمنان سوریه را خواهد برید.

نزدیکی ترکیه به عربستان دوامی نخواهد داشت

حربا در پایان سخنان خود تاکید کرد: عملیات شمال سوریه به این معنا نیست که نزدیکی عربستان و ترکیه برای مدت طولانی دوام داشته باشد، این دو کشور اگرچه بر سر پرونده سوریه با هم توافق کرده‌اند اما در مجموعه پرونده هایی از جمله آنچه که در مصر، لیبی و عراق جریان دارد با هم اختلاف دارند، بنابراین ماه عسل بین آنکارا و ریاض هرگز دوامی نخواهد داشت و ارتش سوریه به پیروزی نزدیک است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها