کد خبر: ۳۱۵۹۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
نشست رئيس جمهور فراري يمن با تعدادي از دوستان و نزديكان خود و بدون حضور گروه‌هاي سياسي تاثيرگذار يمني امروز در صنعا برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، منصور هادي، رئيس‌جمهور فراري يمن از گروه‌هاي همسو با عربستان در يمن خواسته تا در كنفرانسي در «رياض» به منظور گفت‌‌و‌گو و رايزني سياسي جمع شوند و اين درحالي است كه اكثر گروه‌هاي تاثير گذار و مهم يمني از حضور در اين نشست سرباز زده‌اند.

تلويزيون الميادين در گزارشي با اشاره به اينكه اين نشست امروز(يكشنبه) بدون حضور گروه‌هاي تاثيرگذار برگزار مي‌شود تاكيد كرد كه بيشتر اعضاي دولت و نزديكان منصور هادي و برخي از اعضاي تبعيد شده جنبش يمن جنوبي در اين نشست حضور دارند و بسياري از گروه‌هاي سياسي يمن در اين نشست نماينده‌اي ندارند.

پيش از اين «نصرالدين عامر» عضو ارشد انصارالله يمن گفته بود كه اين گروه تحت هيچ شرايطي در نشست رياض شركت نمي‌كند.

همچنين سخنگوي دبير كل سازمان ملل هم با اشاره به اينكه گفت‌وگوهاي يمن در كشوري به جز عربستان و يمن برگزار خواهد شد، تأكيد كرد كه بحران اين كشور با راه‌هاي نظامي حل نمي‌شود.

منصور هادي كه به درخواست عربستان از سمتش اسعفا داد و پس از استعفا به عربستان فرار كرد به دليل درخواست از رياض براي حمله نظامي به يمن مقبوليت و مشروعيت خود در افكار عمومي و در ميان نخبگان سياسي در اين كشور را از دست داده است و نيروهاي طرفدار وي نيز در شرايط دشواري قرار دارند و تنها كنترل چند محله در شهر عدن را در اختيار دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها