کد خبر: ۳۱۵۵۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، عبدالله ارجاعي در نشست خبري كارگروه سلامت و امنيت غذايي با موضوع ممنوعيت عرضه قليان كه در شهرك دانش و سلامت دانشگاه علوم پزشكي مشهد برگزار شد، اظهار كرد: موضوع مبارزه با قليان در چهار سطح در دستور كار قرار گرفت، اين امر در برنامه يك ساله بررسي شد و در اين راستا آخرين مهلت واحدهاي عرضه قليان يا چايخانه‌هاي سنتي غير مجاز در سطح شهرستان 15 خرداد ماه خواهد بود.

وي ادامه داد: با هرگونه تبليغ، تشويق و گسترش مصرف دخانيات برخورد خواهد شد و در اين راستا طرحي كه از حدود يك سال پيش در دست بررسي بود، در كارگروه بهداشت از امروز به صورت رسمي در مشهد اجرا خواهد شد.

وي افزود: در راستاي ممنوعيت عرضه قليان دستگاه‌هاي زيادي مانند نيروي انتظامي به خصوص پليس اماكن،‌ دانشگاه علوم پزشكي، دادستاني، صدا و سيما، شهرداري و … نقش داشته‌اند.

معاون سياسي و امنيتي فرماندار مشهد تصريح كرد: از بين موضوعات قابل طرح و بررسي مواردي در اولويت هستند كه تاثير بيشتري بر عرصه و زندگي مردم به شهروندان داشته باشند.

ارجاعي با بيان اينكه در چهار عرصه مشخص شده وزن متغيرهاي موجود در جامعه سنجيده مي‌شود، گفت: ميزان تاثير متغير بر بهداشت و سلامت انسان‌ها، اقتصاد مردم، فرهنگ، سلامت جسم و روان شهروندان از جمله چهار عرصه طرح شده است.

وي يادآور شد: مصرف دخانيات و مواد اعتيادآور بر سلامت جسم و روان شهروندان، فرهنگ عمومي و اقتصاد جامعه تاثير مستقيمي دارد، متاسفانه امروز مخاطب اين مراكز جوانان هستند و بيشترين ضرر و زيان را اين قشر و نيروي فعال جامعه متحمل مي‌شوند.

ارجاعي افزود: هماهنگي‌ها و اخطارهاي لازم در اين زمينه داده شده و حتي حدود 6 ماه پيش در نشستي با متصديان واحدهاي عرضه قليان موارد لازم ارائه شد.

وي با بيان اينكه ممنوعيت استفاده از قليان در اماكن عمومي، ‌هتل‌آپارتمان‌ها و ميهمان‌پذيرها نيز اعمال خواهد شد، گفت: صاحبان هتل‌آپارتمان‌ها و ميهمان‌پذيرها تا اول خرداد ماه سال جاري فرصت دارند تا تمام مكان‌هايي كه در فضاي عمومي هتل در آن‌ها قليان عرضه مي‌شود، را جمع‌آوري كنند، در غير اين صورت با مجموعه هتل برخورد خواهد شد؛ اين مكان‌ها تنها اجازه دارند فضايي خاص بدون امكانات رفاهي براي مصرف سيگار در نظر بگيرند.

معاون سياسي و امنيتي فرماندار مشهد عنوان كرد: ممنوعيت عرضه قليان از اول خرداد سال جاري در پارك و فضاهاي سبز مشهد اجرا خواهد شد كه مديريت آن برعهده شهرداري بوده و در اين راستا مديران پارك‌هاي سطح شهر موظف شده‌اند كه در صورت استفاده مردم از ادوات قليان، در قالب امر به معروف و نهي از منكر تذكر دهند.

ارجاعي با اشاره به اينكه حدود 70 واحد عرضه ادوات قليان در سطح شهر وجود دارد، اظهار كرد: در روزهاي آينده طي جلسه‌اي براي تمام واحدهايي كه اقدام به فروش ذغال، تنباكو و قليان مي‌كنند، فرصت و مشوقي جهت تغيير شغل قرار داده مي‌شود و در صورتي از فرصت لازم استفاده نكنند، در چارچوب قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها