کد خبر: ۳۱۵۳۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
قبايل يمن به منظور گرفتن انتقام خون مردم بي دفاع اين کشور جنگ زميني عليه رژيم سعودي را آغاز کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا، به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني نبأ، قبايل يمني عليرغم بهره مند بودن سربازان سعودي از تسليحات پيشرفته و توپخانه سنگين با حملات پي در پي خود ظرف ديروز و پريروز 4 پايگاه و مرکز مرزي عربستان را يکي پس از ديگري به تصرف خود درآوردند به گونه اي که فرماندهان نظامي سعودي را شگفت زده کردند.

کارشناسان نظامي خاطرنشان کردند: سرزمين يمن به دليل داشتن مناطق صعب العبورشکارگاه هزاران سرباز سعودي و نظاميان به اجاره گرفته شده از کشورهاي عربي و بيگانه خواهد بود زيرا آنان با نيروهاي کارآزموده و با تجربه يمن مواجه خواهند شد.

اعلام موافقت عربستان با حضور 2100 سرباز سنگالي جهت نبرد عليه يمن نشان مي دهد که سران سعودي تا چه اندازه در مورد ناتوان بودن خود در جنگ زميني که هم اکنون به يک امر حتمي تبديل شده نگران و مضطربند زيرا قبايل يمن موفق شدند با نصب کميني در منطقه جازان عربستان يک افسر بلندپايه را به همراه ده تن از نيروهاي نظامي سعودي به هلاکت برسانند.

از سوي ديگر گزارشهاي رسيده از فرار هزاران سرباز سعودي طي 40 روز از جنگ عليه يمن حکايت دارد.

در اين جنگ نابرابر و ناجوانمردانه عليه مردم ستمديده يمن 9 کشور عربي از جمله 4 کشور عضو شوراي همکاري خليج فارس به استثناي عمان در کنار عربستان قرار دارند.

علاوه بر چهار کشور عرب حوزه خليج فارس اردن ، مصر ، سودان و مغرب نيز در اين نبرد به بهانه بازگرداندن مشروعيت به عبد ربه هادي پس از فرارش به رياض مشارکت دارند.

گزارش هاي سازمانهاي امنيتي غرب از پديده فرار دسته جمعي نيروهاي سعودي از يگانها و اردوگاههاي نظامي و مراکز مرزي عربستان با يمن حکايت دارد.

بر پايه همين گزارش ها تا کنون بيش از 4 هزار سرباز سعودي از پست هاي نظامي مرزي عربستان با يمن گريخته اند.

نبرد زميني ميان دو کشور عملا توسط قبايل يمن از جمله قبيله بکيل آغاز شده است. افراد قبايل يمن به دليل آشنايي داشتن با راههاي کوهستاني صعب العبور و دشتهاي منطقه از توانايي بيشتري براي پيشروي در مناطق سعودي جازان و نجران و عسير برخوردارند و نيروهاي سعودي به همراه ارتشهاي مزدور نمي توانند مانع از تصرف شهرکهاي سعودي توسط قبايل يمن شوند.

در همين راستا قبايل بکيل المير و همدان بن زيد يمن توانستند پس از درگيري شديد با ارتش نظامي سعودي بر کوهستان تويلق مشرف بر شهر الخوبه اين کشور و روستاهاي همجوار آن در منطقه جيزان عربستان تسلط يابند و به دنبال آن توپخانه سعودي مناطق تحت نفوذ قبايل يمن در داخل خاک عربستان را گلوله باران کردند.

از سوي ديگر جنگنده هاي متجاوز سعودي به حملات ددمنشانه خود عليه مناطق مسکوني و تاسيسات زيربنايي عربستان ادامه دادند و مدرسه دخترانه منطقه الزاهر در استان البيضاء را هدف قرار دادند که در نتيجه آن دو شهروند يمني به شهادت رسيدند و شش تن ديگر از جمله چند زن مجروح شدند.

بر پايه همين گزارش خبرهاي رسيده از شهر تعز يمن از پيشروي ارتش و کميته هاي مردمي در رويارويي با تروريستهاي القاعده و شبه نظاميان حزب الاصلاح حکايت دارد.

عناصر القاعده و نيروهاي هوادار عبدربه منصور هادي عليرغم حمايت هاي نظامي و لجستيکي ائتلاف متجاوز سعودي آمريکايي نتوانستند در برابر نيروهاي يمني مقاومت کنند و مجبور به فرار شدند و شماري از آنها نيز در اين نبرد به هلاکت رسيده و يا زخمي شدند.

کارشناسان، تجاوز عربستان به يمن و محاصره مردم اين کشور را به اقدام رژيم صهيونيستي در قبال ساکنان غزه، تشبيه کرده اند.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربي منطقه به جز عمان از 6 فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه فقيرترين کشور عربي منطقه به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري فراري و مستعفي را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش انصارالله که امنيت شهرهاي يمن را تامين مي کردند، جلوگيري کند.

رياض بعد از 27 روز بمباران زيرساخت هاي يمن و از بين بردن تاسيسات حياتي اين کشور بدون آن که به اهداف اعلام شده دست يابد، اعلام آتش بس کرد اما بعد از آتش بس تبليغاتي اعلام شده همچنان يمن را هدف حملات هوايي قرار داده و باندهاي فرودگاه بين المللي صنعا را هدف قرار داده تا از کمک رساني به مردم اين کشور جلوگيري کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها