کد خبر: ۳۱۵۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران که نزدیک به 20 هزار دانشجو و حدود 19 دانشکده و مرکز تحقیقاتی داراست، یکی از پر درآمدترین مراکز دانشگاه آزاد اسلامی بوده و بیشتر دانشجویان آن در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ علاوه بر آن تمامی واحدهای علوم و تحقیقات شهرستان ها که به گفته جاسبی بالغ بر 40 واحد دانشگاهی است تحت مدیریت واحد علوم و تحقیقات تهران و مدیریت شخص جاسبی فعالیت خواهد کرد.

جاسبی که این روزها خود نیز بهتر از هر کس می داند رفتنی است به دنبال حفظ نفوذ خود در دانشگاه آزاد و استفاده از ظرفیت های آن در مواقع ضروری است، لذا از تلاش های بی وقفه برای ماندن در پست ریاست واحد دانشگاهی علوم تحقیقات تهران دست بر نمی دارد.
 
یکی از مهم ترین و قدیمی ترین دانشکده های این واحد دانشگاهی، دانشکده فنی و مهندسی است که بیش از 30 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی و گرایش های مربوط، در آن تدریس می شود. 
 
"علی عباسپور" و "مجید عباسپور" (برادر خانم های جاسبی) دو فرد بسیار تاثیرگزار در این واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد هستند که از ابتدای تاسیس آن سیطره مطلق بر فعالیت های آن داشته اند.
 
"علی عباسپور" مشاور ]همه کاره[ گماشته شده جاسبی در دانشکده فنی و مهندسی است، بطوریکه مسئولان دانشکده فنی مهندسی بدون نظر و اجازه وی قادر به انجام هیچ کاری نمی باشد. 
 
وی سیستم این دانشکده را طوری چیده است که تمامی جذب های هیئت علمی و تمامی امور آموزشی و پژوهشی این دانشکده تحت نظر وی صورت گیرید؛ اسناد آن را می توانید در زیر این خبر مشاهده کنید.
 
 
خبرهای رسیده از واحد علوم تحقیقات تهران دانشگاه آزاد حاکی از آن است که به تازگی تغییرات گسترده ای در سطح مدیران دانشکده فنی و مهندسی انجام شده که می توان به موارد زیر اشاره نمود:
 
1- از چند ماه قبل که زمزمه تغییر ریاست دانشگاه آزاد مطرح شده، علی عباسپور که ریاست کل گروه های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد را بر عهده دارد، گروه های کامپیوتر و برق که دارای بیشترین تعداد دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند، به دانشکده جداگانه تبدیل کرده و یکی از همراهان و مریدان خود به نام دکتر "م" را به ریاست این دانشکده منصوب کرده است.
 
2- چند روز پیش دکتر "ش" مدیر گروه ارزشی گروه مهندسی هسته ای در گرایش پرتو پزشکی جای خود را به دکتر "پ" داده است. جالب آن که دکتر "پ" استاد بازنشته دانشکده فیزیک دانشگاه تهران بوده است و به دلیل رابطه بسیار خوبی که با علی عباسپور دارد از چند سال پیش به عنوان عضو هیئت علمی تمام وقت استخدام گردید که استخدام وی با این همه سن و سال برای همه ایجاد شک و سوال کرده است.
 
علی عباسپور چون پایه های قدرتش در دانشگاه آزاد را  متزلزل می بیند، خواهان قرار دادن افراد حامی و گوش به فرمان خود در سمت مدیران گروه ها و دانشکده ها است تا چنانچه ریاست دانشگاه آزاد تغییر کرد، او بتواند از طریق این افراد حوزه نفوذ خود را حفظ کند.
 
3-در تاریخ 25/5/90 نامه ای به شماره 73374 از سوی رئیس دانشکده فنی و مهندسی به تمامی مدیران گروه ها ارسال شد که تغییر و یا تمدید احکام مدیران گروه ها باید بر طبق نظر علی عباسپور ، رئیس گروه های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد، صورت گیرد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
خواننده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
ای کاش ماهم برادر خانم آقای جاسبی بودیم
حکایتن آقای هاشمی و فرزندها وبرادران او می باشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها