کد خبر: ۳۱۵۰۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
اسوشیتدپرس خبر داد
اسنادی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد جراحات هزاران تن از افرادی که سالهای اخیر به زندان شهر بالتیمور آمریکا آورده شده اند، به قدری شدید بوده است که مسئولان زندان از پذیرفتن آنها سرباز زده اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، اسنادی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد جراحات هزاران تن از افرادی که سالهای اخیر به زندان شهر بالتیمور آمریکا آورده شده اند، به قدری شدید بوده است که مسئولان زندان از پذیرفتن آنها سرباز زده اند.


این اسناد که بنا به درخواست پایگاه اینترنتی «بالتیمور سان» با استناد به «قانون اطلاعات علنی مریلند» در اختیار این رسانه قرار گرفت، نشان می دهد افسران زندان بالتیمور از پذیرش حدود دو هزار و 600 زندانی که از ژوئن 2012 تا آوریل 2015 در بازداشت پلیس بودند، خودداری کردند.


در این اسناد معلوم نیست چه تعداد زندانی زخمی بوده اند و اینکه آیا در حین بازداشت نیز جراحت داشته اند یا خیر.


در پی مرگ فردی گری حین بازداشت در ماه گذشته، پلیس بالتیمور در خصوص نحوه رفتار با زندانیان به شدت زیر نظر قرار دارد. گری بر اثر شکستگی از ناحیه گردن جان خود را از دست داد. به گفته دادستانان، وی در خودروی پلیس بالتیمور مورد ضرب و جرح قرار گرفت و دچار شکستگی شد. شش پلیسی که در دستگیری گری دست داشتند، با اتهامات کیفری رو به رو هستند، از جمله یکی از آنان به قتل درجه دو متهم شده است. مرگ گری موجب بروز شورش و اعتراضات گسترده در شهر همزمان با توجه مردم به نحوه رفتار پلیس با مظنونان به ویژه سیاهپوستان شد.


وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه اعلام کرد مشغول اجرای تحقیقاتی در خصوص نقض حقوق مدنی توسط پلیس بالتیمور است.


 اطلاعاتی که در اختیار پایگاه اینترنتی «بالتیمور سان» قرار گرفته است نشان می دهد 123 تن از بازداشت شدگانی که در زندان بالتیمور پذیرفته نشدند، جراحت های عمیقی داشتند و دیگر زندانیان هم از برخی نواحی بدن دچار شکستگی شده بودند.
پلیس بالتیمور درباره این موضوع اظهارنظر نکرده و به درخواست ها درباره اطلاعات مزبور پاسخ نداده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها