کد خبر: ۳۱۵۰۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
مهر/ عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اظهار داشت: قرار نيست مجلس شوراي اسلامي پاسخ رفتار سياسي سناي آمريکا را با قانونگذاري بدهد. حتما بايد پاسخ سياسي قدرتمندي از سوي مجلس ايران داده شود.
جواد جهانگيرزاده در خصوص راهکار ورود مجلس به انتخابات، گفت: من معتقدم که نقش مجلس در مذاکرات را مي توان از چند جهت بررسي کرد.

نماينده مردم اروميه ادامه داد: مجلس کاملا بر اين باور است که استراتژي اتخاذ شده از سوي نظام مبني بر مذاکره، استراتژي درست و دقيق و سودمندي است و مي تواند هم آثار مثبت سياسي در حوزه روابط بين الملل براي ايران داشته باشد و هم کيد دشمنان ما که قصد دارند چهره جمهوري اسلامي را در منطقه جنگ طلب جلوه دهند، خنثي کند.

عضو کميسيون امنيت ملي اظهار داشت: حمايت از تيم مذاکره کننده در اين راستا امري مهم است. تاکنون در مجلس قاطبه نمايندگان بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري از تيم مذاکره کننده حمايت کرده اند. البته حمايت نمايندگان از تيم مشروط به رعايت دقيق خط قرمزها و چارچوب هايي است که نظام براي مذاکرات ترسيم کرده است.

وي تصريح کرد: بسياري از نمايندگان مي دانند که جايگاه مذاکره، جايگاه بده بستان سياسي است و مذاکرات اخير جزو سخت ترين و پيچيده ترين مذاکراتي است که در طول سالهاي پس از انقلاب داشته ايم و به مذاکره کنندگان حق مي دهيم در اين راه سخت از حمايت همه توده ها و طبقات اجتماعي و سياسي و به ويژه نمايندگان برخوردار باشند.

جهانگيرزاده ادامه داد: تيم مذاکره کننده ايران را افراد توانمندي مي دانيم که مي توانند مسير مذاکرات را به استيفاي حداکثري منافع ملت ايران منتهي کنند.

نماينده مردم اروميه با انتقاد از تهديدهاي پوچ اخير مقامات آمريکايي، گفت: ما با ۱+۵ مذاکره مي کنيم که يکي از اين کشورها آمريکاست. مقامات مذاکره کننده آمريکا، وزير خارجه و رئيس جمهور اين کشور هستند و سناي آمريکا تعيين کننده مذاکرات نيست.

عضو کميسيون امنيت ملي تاکيد کرد: قرار نيست مجلس شوراي اسلامي پاسخ رفتار سياسي سناي آمريکا را با قانونگذاري بدهد. حتما بايد پاسخ سياسي قدرتمندي از سوي مجلس ايران داده شود.

وي ادامه داد: مجلس بايد مانند بيانيه اي که صادر کرد، رصد روند مذاکرات و اخذ گزارشات دوره اي از روند گفتگوها و نظارت بر مذاکرات را انجام دهد که جزو وظايف مجلس است. اين نظارت، نظارت مستمر است و به معناي حضور يک يا چند نفر نماينده در امر مذاکرات نيست زيرا ما به مذاکره کنندگان اعتماد داريم.

جهانگيرزاده اظهار داشت: اين اقدام مجلس به معناي پايش مستمر مذاکرات است و حتما توسط مجلس انجام خواهد گرفت و قوه مقننه در موقع لزوم با رعايت حرمت مذاکره کنندگان اقدام خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها