کد خبر: ۳۱۴۹۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
يك نظامي صهيونيست اعتراف كرد كه در جنگ غزه مردم اين منطقه را براي تفريح هدف قرار مي‌دادند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايكنا، آريه سرباز 20ساله ارتش اسرائيل در مصاحبه‌اي عنوان كرد: من و هم‌قطارانم در جريان جنگ اخير شهروندان غزه را براي سرگرمي بمباران مي‌كرديم.

وي گفت: تابستان گذشته به خدمت، فراخوانده و به نوار غزه اعزام شدم اما تا آن زمان عمليات (عمليات لبه محافظ) هنوز آغاز نشده بود.

اين سرباز اسرائيلي افزود: فقط بعضي از سربازان پيش‌بيني مي‌كردند كه جنگ خواهد شد، اما هنوز جنگي در كار نبود. با اين حال فرمانده به ما گفت: يك شعاع 200متري مجسم كنيد و بلافاصله به هر چيزي كه در اين دايره حركت كرد، شليك كنيد.

وي تأكيد كرد: ما شهروندان را تفريحي هدف مي‌گرفتيم. يك روز حدود ساعت 8 صبح به «البريج»، اردوگاه بسيار شلوغ آوارگان در مركز غزه، رفتيم و فرمانده به ما گفت: براي خود هدف تصادفي انتخاب و به آن شليك كنيد.

وي افزود: در آن زمان ما هيچ‌كسي را از نيروهاي حماس نمي‌ديديم، هيچ‌كس به ما شليك نمي‌كرد، اما فرمانده به‌حالت شوخي به ما گفت: «ما بايد به بريج از طرف ارتش اسرائيل يك صبح به خير بگوييم».

اين سرباز اسرائيلي عنوان كرد: به ياد مي‌آورم كه يك روز يكي از سربازان واحد ما كشته شد و فرمانده از ما خواست كه انتقام بگيريم و من تانك را به‌سمت يك ساختمان مسكوني سفيد بزرگ بردم كه فقط 4 كيلومتر از ما فاصله داشت و به طبقه يازدهم آن شليك كردم. بايد عده‌اي را كشته باشم، عده‌اي از مردم كاملاً بي‌گناه را.

وي گفت: هدف تخريب زيرساخت‌هاي غزه بود، نه فقط حماس. ما روز 28 تير وارد غزه شديم تا به جست‌وجوي تونل‌هاي حماس ميان غزه و اسرائيل بپردازيم، اما هدف ما تخريب زيرساخت‌هاي حماس و نوار غزه بود.

وي گفت: دليل اين كار ايجاد بيشترين آسيب به زمين‌هاي كشاورزي و اقتصاد بود. تأييد مي‌كنم كه ما فقط شهروندان عادي را مي‌ديديم و هدف قرار مي‌داديم.

آريه يكي از 60 نظامي اسرائيلي است كه موافقت كرد تا در گزارشي كه از سوي يك سازمان حقوق بشري در سرزمين‌هاي اشغالي انجام شد، شركت كند و شهادت دهد.

اين گزارش با عنوان «شكستن سكوت» به بيان نحوه جنگيدن و حمله ارتش اسرائيل به غزه و جنايات صورت گرفته مي‌پردازد.

بنابر گزارش‌ها بيش از 350 نظامي صهيونيست كه در جنگ خونين اسرائيل عليه غزه شركت‌ داشته‌اند، تحت درمان هستند و از فشارهاي پس از حادثه از جمله سردرگمي، بهره‌وري پايين و كابوس‌هاي مكرر رنج مي‌برند.

حداقل 10 نظامي اسرائيلي حاضر در حمله اخير به غزه نيز سال گذشته خودكشي كرده‌اند.

در آخرين حمله نظامي رژيم اسرائيل به نوار غزه در تابستان گذشته، حدود 2200 فلسطيني از جمله 577 كودك در مدت 50 روز به شهادت رسيدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها