کد خبر: ۳۱۴۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
نسخه دوم کتاب «پایتخت جهنم» که نسخه اول آن از کتاب‌های ممنوعه در دوران مبارک بود و به وضعیت شیعیان و توطئه‌های سلفی‌های مصر می‌پردازد در میان تهدیدات گروه‌های وهابی و سلفی منتشر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر مصر، محمد الدرین یکی از رهبران شیعه مصر قصد دارد نسخه جدید کتاب مناقشه برانگیز خود به نام «پایتخت جهنم» را پس از قرار گرفتن نکات تکمیلی در اوایل ماه آتی میلادی منتشر کند.
وی در این باره گفت: نسخه دوم کتاب جزئیات توطئه سعودی‌ها در مصر و در حمایت از جریان وهابی و سلفی که این کشور را به پرتگاه می‌برد، ارائه خواهد کرد.
الدرینی افزود: ما به مستنداتی دست یافته‌ایم که دستگاه اطلاعاتی عربستان ازآغاز انقلاب‌های اخیر به دنبال ضربه زدن به شیعیان و اقلیت‌ها در مصر است.

این رهبر شیعیان مصر از ارائه چگونگی همکاری برخی شیوخ سلفی در این باره در کتابش خبر داد و گفت: این کتاب در ادامه نسخه اول است که در آن جزئیات شکنجه نیروهای اسلام‌گرا در داخل زندان‌های رژیم مبارک و نوع رفتارهای آن بیان می‌شد.
وی همچنین گفته است که از سوی برخی دربره انتشار نسخه دوم این کتاب مورد تهدید قرار گرفته است و تصریح می‌کند: تهدیداتی در حد کشتن به من رسیده و گفته‌اند اگر در انتشار این مستندات و پرونده‌ها در کتاب تجدیدنظر نکنی تو را ادب خواهیم کرد اما من تصمیم نهایی خود را گرفته‌ام.
الدرینی با اشاره به حادثه عاشورای قاهره می‌افزاید: حمله‌ای که در شام عاشورای حسینی به شیعیان مصر شد حمله به آزادی عقیده‌ای بود که قانون اساسی مصر بر آن تاکید دارد و وجود توطئه سلفی‌ها را قطعی کرد.

به گزارش فارس، نخستین نسخه کتاب «پایتخت جهنم» در سال 2006 بلافاصله پس از انتشار مصادره شد و نویسنده آن به زندان افتاد.
موضوع کتاب «پایتخت جهنم»، بررسی نقش دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان و آمریکا در مصر و همچنین اوضاع شیعیان مصر است که دو سال پیش نهایتا نسخه اینترنتی آن منتشر شد.
این کتاب که هشت فصل داشت در دوران مبارک به صورت جزوات و مخفیانه توسط چهار چاپخانه مصری منتشر می‌شد.
الدرینی در سال 2009 تلاش کرده بود که نسخه دوم این کتاب را منتشر کند اما به دلایل متعدد به پس از انقلاب اخیر موکول شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها