کد خبر: ۳۱۴۷۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
تعداد زيادي از اساتيد و طلاب حوزه علميه اصفهان طي نامه ايي به رئيس جمهور، ضمن حمايت از توافق عزتمندانه، خواستار رعايت خطوط قرمز نظام در مذاكرات هسته اي شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رویش نیوز، در ادامه متن كامل اين نامه و همچنين اسامي امضا كنندگان آن كه در اختيار رويش قرار گرفته است را مي خوانيد:

 

حضور ریاست محترم جمهورحجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی

با صلوات بر محمد و آل محمد

همانگونه که مستحضر می باشید سال جاری تحت تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان سال دولت و ملت، هم دلی و همزبانی نام گذاری شده است. شاید بتوان یکی از علل نامگذاری چنین عنوانی را در سال جاری، وجود مذاکرات سنگین هسته ای در نظر گرفت که در سال های اخیر با چالش های فراوانی همراه بوده است. از پرتو این نامگذاری حکیمانه می توان دولت و ملت ایران را به صورت یک ید واحده در مقابل بیگانگان قرار داد و دشمنان این مرز و بوم در ایجاد اختلاف های بی جا ناامید نمود.

پس از پیگیری ها و تلاش های مداوم مسئولان سیاست خارجه در دولت جنابعالی، بالاخره در فروردین ماه سال جاری، نقاط مشترکی بین افراد مذاکره کننده ایجاد گردید که تحت عنوان یک بیانیه مطبوعاتی مشترک به عموم مردم ارائه گشت. ارائه این بیانیه مشترک حاوی نکات مختلفی بود که موافقت ها و مخالفت های زیادی را به همراه داشت. سخنرانی کارگشای رهبری در بیست فروردین ماه توانست نگرانی های موافقان و مخالفان توافق را بیان کرده و با ارائه خطوط قرمز هسته ای و راهکارهای ایجاد همدلی و همزبانی، مجدداً آرامشی نسبی را به فضای کشور باز گرداند.

رعایت خطوط قرمز مهم نظام همچون:

-         لغو یکباره تمام تحریم ها در همان روز توافق

-         انجام مذاکرات صرفاً در موضوع هسته ای و نه موضوعات دیگر

-         عدم امکان ورود بازرسان به حریم امنیتی و نظامی و عدم توقف توسعه دفاعی

-         عدم پذیرش محدودیت در تحقیق و توسعه

-         عدم پذیرش توقف توسعه علمی و فنی هسته ای در ابعاد گوناگون

-         عدم پذیرش هیچ گونه شیوه نظارتی غیر متعارف

-         لزوم حفظ صنعت هسته ای

از مطالبات اصلی ما از جنابعالی می باشد.البته مقام معظم رهبری خطوط قرمز دیگری را نیز قبلا بارها متذکر شده اند که توجه به آنها باید مورد توجه قرار گیرد. باید دانست که همواره قدرت اصلی  متعلق به خدا است و بدانیم که طرف مقابل ما حقیقتا تمام دنیا نیست و عربده های پوشالی و ظاهری آنها در مقابل ملت ایران هیچ رنگی ندارد. سابقه بدعهدی های متعدد آنها دلیل محکمی بر بی اعتمادی ما به آنها می باشد که این بی اعتمادی و عدم خوش بینی می تواند مانع برخی ساده انگاری ها در نگارش توافق شود.

 از آنجایی که امسال سال همدلی و همزبانی نام دارد و نمی توان با زور بین مردم ایجاد همدلی کرد به نظر می رسد راهکارهای پیشنهادی در سخنان رهبری بهترین راهکار جهت ایجاد چنین همدلی و همزبانی می باشد که جنابعالی نیز بارها در سخنان خود به لزوم وجود آن اشاره فرموده اید.

لذا از شما تقاضا داریم مردم و ملت عزیز ایران را در جریان جزئیات مذاکرات قرار داده و با اعتماد بیشتر نسبت به عموم مردم زمینه ساز ایجاد همدلی در کشور عزیزمان گردید.

تکذیب رسمی متن منتشره از سوی آمریکا و دعوت از افراد شاخص منتقد بیانیه لوزان و شنیدن و پاسخ گویی به نظرات آنها نیز می تواند راهکار مهم دیگری در جهت ایجاد همدلی باشد که امید از سوی جنابعالی مورد توجه قرار گیرد.

ما طلاب حوزه های علمیه اصفهان اعلام می داریم که از هر توافقی که منافع و عزت ملت ایران را تامین نماید حمایت می نماییم و البته چنانچه دشمنان زورگو بخواهند تحمیلی به ملت ایران بنمایند از ایستادگی شما مقابل زورگویی آنها حمایت می کنیم و معتقدیم که عدم توافق شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت ایران را پایمال نماید. به امید موفقیت جنابعالی و تیم مذاکراتی در این چالش هسته ای.

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از روحانیون، اساتید و طلاب حوزه های علمیه اصفهان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها