کد خبر: ۳۱۴۶۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۳     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
فارس/ تعدادي از اعضاي پارلمان‌ اروپا در واکنش به هدف قرار دادن غير نظاميان توسط رژيم صهيونيستي خواستار پايان توافق‌هاي شراکت با اين رژيم شدند.

بر اساس گزارش وبگاه خبري «فلسطين اليوم»، اعضاي پارلمان اروپا در بيانيه روز جمعه خود که در بروکسل (پايتخت بلژيک) منتشر شده اعلام کردند: پارلمان اروپا بايد توافق‌هاي شراکت خود با اسرائيل را لغو کنند. اخيرا 70نظامي اسرائيلي اعتراف کردند ارتش اسرائيل ميان شهروندان و غيره در هنگام حمله به نوار غزه (تابستان 2014) تفاوتي نگذاشته و همه را هدف قرار داده است.
در بيانيه مذکور که توسط يکي از اعضاي پارلمان اروپا قرائت شد، از «فدريکا موگريني» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا خواسته شد به سوالات بسياري در اين باره پاسخ دهد و تاکيد شد در کنار کشته شدن نظاميان اسرائيلي، گزارشي از سازمان ملل وجود دارد که ثابت مي‌کند اسرائيل مدارس و مراکز وابسته به «آنروا» (آژانس امدادرساني به فلسطين وابسته به سازمان ملل) را هدف قرار داده است و نشان مي‌دهد در نتيجه بمباران اين مراکز 44 نفر کشته و 227 تن ديگر زخمي شده‌اند.
در ادامه بيانيه آمده است: سند ژنو شامل ممنوعيت حمله به مراکز انساني است و به همين دليل خواستار لغو امتيازات اقتصادي و توقف همکاري با طرف مهاجم (رژيم صهيونيستي) هستيم. اسرائيل در سال 2000 توافقي را امضا کرده که بر اساس آن بر ضرورت احترام به حقوق بشر تاکيد مي‌شود اما خودش آن را نقض کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها