کد خبر: ۳۱۴۵۷
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۳۰ آذر ۱۳۹۰
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني صبح امروز - چهارشنبه - و در جريان رسيدگي به طرح بيمه بيكاري و حمايت از بيكاران متقاضي كار، ماده‌اي را به تصويب رساندند كه براساس آن بيمه‌شدگان بيكار براي اخذ پروانه‌هاي كسب در اولويت قرار مي‌گيرند.
به گزارش (ايسنا)، بر اساس ماده 21 اين طرح كه به تصويب مجلس رسيد، كارفرمايان موظف شدند فهرست مشاغل بلاتصدي خود را به مراكز خدمات اشتغال محل اعلام كنند تا از سوي اين مراكز،‌ نيروهاي مورد نياز محل‌هاي شغلي مذكور به استثناي رده‌هاي شغلي كارشناسي و بالاتر با معرفي بيكاران متقاضي كار مشمول اين قانون تامين شود.

به موجب تبصره اين ماده، دولت مكلف شد، همه ساله منابع مورد نياز براي طرح‌هاي اشتغال‌زايي مقرري بگيران بيمه بيكاري را در بودجه سالانه كل كشور پيش‌بيني كرده و در اختيار صندوق قرار دهد.

به موجب تبصره ديگري از اين ماده، بيمه شده‌هاي بيكار در اخذ پروانه‌هاي كسب و كار، موافقت اصولي و تاسيس واحدهاي اقتصادي از دستگاه‌هاي اجرايي ذيربط، با معرفي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اولويت قرار دارند.

تبصره 3 اين ماده، ‌وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را در اجراي اين قانون مكلف مي‌كند تا نسبت به تحقق آموزش مهارت‌هاي مورد نياز بازار كار و نيز بازآموزي و ارتقاي مهارت كارگران تحت پوشش بيمه بيكاري از طريق مراكز دولتي يا غيردولتي با استفاده از منابع صندوق و منابع پيش‌بيني شده خود اقدام كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها