کد خبر: ۳۱۴۱۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
دهها زن فلسطيني در تظاهرات سالروز فاجعه اشغال فلسطين در نوار غزه شركت خواستار بازگشت به سرزمين پدري خود شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ابنا، زنان فلسطيني ساكن نوار غزه در تظاهرات شصت و هفتمين سالروز يوم النكبه (فاجعه اشغال فلسطين) شركت كردند.

اين تظاهرات بنا به درخواست دايره زنان جنبش مقاومت اسلامي حماس برگزار شد و دهها زن فلسطيني به همراه فرزندانشان در آن شركت كردند.

شركت‌كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن سرودهاي «بازگشت» و در حالي كه با يك دست پرچم فلسطين و با دست ديگر كليد خانه‌هايشان در روستاي المحرقه واقع در سرزمين‌هاي اشغالي ۴۸ را حمل مي‌كردند، فرياد مي‌زدند: ما خواستار بازگشت به سرزمين خود هستيم، كسي حق چشم پوشي از سرزمين فلسطين را ندارد، ما به زودي به سرزمين خود بر مي‌گرديم.

«ام احمد ضاهر» زن ۶۰ سال فلسطيني تصريح كرد: اميد ما در زمينه بازگشت به سرزمين پدري خود نخست به حق تعالي، سپس به مقاومت است.

از سوي ديگر، «زينب عوض الجعيدي» ۵۷ ساله با بيان اينكه جدش و پدرش در راه دفاع از سرزمينشان به شهادت رسيدند گفت: هرگز از سرزمينم چشم پوشي نخواهم كرد و به آن بازخواهم گشت، وصيتنامه‌اي كه در دست دارم از سال ۱۹۴۰ به من به ارث رسيده است.

از سوي ديگر، دكتر «اسماعيل رضوان» يكي از رهبران جنبش مقاومت اسلامي حماس، انگليس را مسئول، اشغال سرزمين فلسطين در سال ۱۹۴۸ خواند و از مقامات انگليس خواست تا با احقاق حقوق فلسطينيان، اين اشتباه تاريخي را جبران كنند.

وي تصريح كرد: حق بازگشت يك حق ثابت و غير قابل دخل و تصرف مي‌باشد و هيچ كس حق چشم پوشي از يك وجب فلسطين را ندارد.

اين مقام بلند پايه حماس يادآور شد: ملت فلسطين به هيچ كس اجازه مذاكره در مورد يك وجب خاك فلسطين را نداده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
مقدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
۰
۰
این کلید مثل کلید ... نباشه گرانی بد بختی بیاره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها