کد خبر: ۳۱۳۸۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
تصاويري از باغ‌هاي زيبا كه با طراحي شگفت‌انگيزي خودنمايي مي‌كنند را مشاهده مي‌كنيد.

مدآنلاين نوشت: در دنيا باغ‌هاي زيادي وجود دارد كه به زيبايي و با طراحي شگفت‌انگيزي خودنمايي مي‌كنند. اين باغ‌ها در سراسر كره زمين پراكنده‌اند و طراحان فضاهاي سبز، متناسب با شرايط اقليمي و گياهان و درختان موجود در كشور خود، به اين باغ‌ها، زيبايي خيره‌كننده‌اي بخشيده‌اند. اين باغ‌ها پر از زيبايي و شگفتي‌اند. تاكنون در چند مطلب جداگانه به معرفي باغ‌هاي زيبا و بزرگ جهان پرداخته‌ايم و رد اينجا چند باغ ديگر را به شما معرفي مي‌كنيم.

- باغ cosmic speculation در اسكاتلند

 دروازه اين باغ زيباي اسكاتلندي كه با الهام از تفكرات منطقي و علم رياضي ساخته‌شده، فقط يك روز از سال به روي عموم گشوده مي‌شود. با طراحي ساده‌اي كه دارد، تاكنون نمونه‌اي همانند آن در دنيا ساخته نشده است.اين باغ  مدرن، در سال 1989 توسط «چارلز جانكز» و همسرش«مگي كسويك» در نزديك كاخ پارترك دامفايرز طراحي شده و تصورات فرهنگ‌هاي بيگانه در ساخت آن اصلا دخيل نبوده‌اند، بلكه بيشتر بر پايه افكار ذهني اين دو زوج با الهام از فرهنگ محلي اسكاتلندي و طبيعت اطراف ساخته شده است.

- باغ‌هاي keukenhof در نروژ

اشكال و مجسمه‌هاي بي‌نظير گل‌ها وقتي با هنرهاي زيباي دستي ادغام مي‌شوند، نمايي فوق‌العاده چشم‌نواز خلق مي‌كنند. باغ keukenhof يكي از اين باغ‌هاي مشهور دنياست كه در نروژ قرار دارد. در اين باغ بيش از 7 ميليون گونه گل داوودي كاشته شده و در حقيقت زيبايي بيش از حد باغ، مديون طرح گل‌هاي داوودي مشكي روسي با عنوان ياگاست.

- باغ suan nong nooch در تايلند

اين پارك بسيار زيبا كه با چشم‌اندازهاي خيره‌كننده خود، يكي از باغ‌هايي است كه بيشترين تعداد بازديدكننده را در هر سال دارد، در پاتاياي تايلند قرار دارد. همه چيز در اين باغ شبيه داستان‌هاي افسانه‌اي پريان است. داخل باغ سرشار از چند ويلاي تايلندي، رستوران و استخرهاي شنا است. اين زمين 600 هكتاري، توسط آقاي «پيستيت » و همسرش خانم«نونگ نوچ» در سال 1954 خريداري شده و در ابتدا قرار بود به عنوان زمين كاشت و برداشت ميوه‌جات از آن استفاده شود ولي بعدها آن را تبديل به باغ گل و گياه كردند.

در سال 1980، در باغ به روي عموم گشوده شد. «suan» به معناي باغ و باغچه است. در اين باغ ، مردم با آداب و رسوم تايلندي آشنا مي‌شوند و بيش از 2000 توريست روزانه از اين مكان ديدن مي‌كنند.

- باغ versallieces  در فرانسه

به طور حتم معروف‌ترين باغ دنيا توسط آندره نوتر براي لوئيس ششم ساخته شده و زمان زيادي صرف طراحي ابتدايي آن شده است. مساحت بسياري براي پرورش گونه‌هاي گل، درختان پرتغال، فواره‌ها و كانال‌هاي آب اختصاص داده‌اند. زمين باغ با چرخ‌هاي خاك‌كشي هموارشده، درختان تنومند با گاري‌هاي بزرگ توسط صدها مرد از قلمرو پادشاهي لوئيس به باغ منتقل‌شده و گاهي اوقات كل هنگ ارتشي در ساخت آن همكاري كرده‌اند.

- باغ استوايي hardim Curitiba در برزيل

 اين باغ زيبا در شهر كورتيباي پارانا، بزرگ‌ترين شهر جنوبي برزيل قرار دارد و مهم‌ترين شهر توريستي اين كشور محسوب مي‌شود. باغ راكمي دورتر از دانشگاه فدرال پارانا ساخته‌اند. اين باغ كه در سال 1991 افتتاح‌شده، با الهام از سبك باغ‌هاي فرانسوي طراحي كرده‌اند. درست در ابتداي ورودي باغ ، فواره‌ها، آبشار، درياچه، خانه سبز با مساحت 458 مترمربع و فرشي از گل زير پاي بازديدكنندگان ساخته شده است. مساحت كل باغ حدود 240000مترمربع است. موزه بوتانيك كه در اين باغ قرار دارد، شامل انواع گل‌هاي محلي است و محققان بسياري را از سراسر جهان به خود جذب كرده است. در اين موزه، انواع گونه‌هاي گياهان استوايي برزيلي قرار دارد و ساختار مدرن خانه سبز، يادآور معماري قصرهاي كريستالي لندن در قرن 19 ميلادي است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها