کد خبر: ۳۱۳۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۹ آذر ۱۳۹۰
در حالی که در برخی رشته های ورزشی اقدامات غیراخلاقی و ناشایست از برخی ورزشکاران به خصوص فوتبالیست موجب سرافکندگی و تخریب وجهه ورزش کشور می شود، این بار اقدامات غیرورزشی و هتاکانه در پهلوانی ترین و جوانمردانه ترین رشته ورزشی کشور موجب تاثر و تاسف بروز در میان ورزش دوستان و ورزشکاران کشور شد.

به گزارش  بولتن نیوز، بروز اقدامات ناهنجار و بی اخلاقی شاید در برخی رشته های ورزشی چندان برای مردم ایران مهم نباشد، اما بی اخلاقی و سر زدن حرکات ناشایست و به دور از منش جوانمردی از ورزشکاران رشته کشتی که به جوانمردی و اخلاق شهره هستند، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

اکنون چه کسی پاسخگوی بی اخلاقی در با اخلاق ترین رشته ورزشی کشور است؟ آیا اگر برخوردی های شایسته ای با کوچکترین بی اخلاقی و حرکات غیر ورزشی در همه ورزشکاران شاهد اینگونه بی حرمتی ها بودیم؟!

بنابر این گزارش، در بازی کشتی میان دو تیم ملایر و صنعت نفت که به میزبانی شهرداری ملایر انجام می شد، بروز یک حرکت ناشایست جوی متشنج و نادرست را رقم زد.

در همین زمینه ناظر این بازی در مصاحبه ای گفته است: کشتی روال عادی خود را طی می کرد و داوری هم هیچ گونه مشکلی نداشت اما به یکباره جو تغییر کرد.

نمازیان افزود: در پایان مسابقات 6 وزن اول کار با تساوی 3 بر 3 دنبال می‌شد که در دیدار 120 کیلوگرم اشکان‌ ازلی‌فر از نفت تهران مقابل محسن بشینجی از شهرداری ملایر قرار گرفت و در حالی‌که ازلی‌فر در تایم اول با 3 امتیاز از حریف خود پیش بود داوران یک امتیاز به بشینجی دادند که با اعتراض مسئولان نفت همراه بود.

وی ادامه داد: داور وسط این دیدار به این فن نمره داد و ناظر با این امتیاز موافقت نکرد و اعلام کرد که این فن در زمان بازی انجام نشده و وقت بازی تمام شده که با موافقت داور این دیدار روبرو و این امتیاز به کشتی گیر نفت داده نشد.

نمازیان بیان داشت: براساس همین تصمیم سرپرست تیم نفت به وسط تشک پرید و نظم بازی را به هم ریخت و تماشاگران را با این حرکت خود تحریک کرد.

وی تصریح کرد: بعد از این قضایا سرپرست تیم نفت تهران، کشتی گیر تیمش را از زمین بیرون کشید و یکی از کشتی گیران در این بین حرکات بسیار زشتی انجام داد که باعث شد تا تماشاگران بار دیگر تحریک شوند و بطری های آب خود را به سوی او پرت کنند.

ناظر بازی دو تیم کشتی شهرداری ملایر و نفت تهران ادامه داد: ما تا دقایق پایانی در سالن کشتی ملایر حضور داشتیم و تیم نفت را سوار اتوبوس کردیم و از محل خارج شدیم.

وی در مورد نتیجه این دیدار گفت: نتیجه 3 بر 3 مساوی بود، چون کشتی گیر تیم نفت تهران تشک را ترک کرد امتیاز این وزن به کشتی گیر شهرداری ملایر داده شد و نتیجه این دیدار 4 بر 3 به سود تیم کشتی شهرداری ملایر به پایان رسید.

نمازیان در مورد رأی کمیته انضباطی افزود: کمیته ای را برای بررسی این اتفاقات تشکیل خواهیم داد و فیلم این بازی را مجدداً خواهیم دید و مطمئناً با مربیان و کشتی گیران خاطی برخورد خواهد شد.

حال باید دید مسئولان ورزش کشور به خصوص کشتی چه برخوردی با این عاملان اقدام ناشایست و غیر ورزشی می کنند تا دیگر شاهد بروز ناهنجاری و بی اخلاقی آن هم در ورزشی که جهانیان ایران را بعنوان اخلاقی ترین و جوانمردانه ترین ورزشکاران می شناسند، نباشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مادون قرمز _ دید در تاریکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۴ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
اگر همان ابتدا و بلافاصله پس از ارتکاب عمل زشت توسط دو فوتبالیست با آنان برخورد قاطع می شد، امروز شاهد تکرارش نبودیم. اگر پوست آن دو فوتبالیست را بخاطر بی حیائی آشکار می کَندیم، کار به اینجا نمی رسید.
کما اینکه اگر حکومت با مرتضی رفیق دوست در قضیه اختلاس، برخورد قاطع می کرد و ایشان مسئول خرید زندان نمی شد،امروز بازار اختلاس در کشور اینقدر پر رونق نبود.
روح امام خمینی عزیز شاد باد که در این قضایا خیلی قاطع و درجا برخورد می کرد و هیچ ملاحظه کاری نداشت و سفارش نمی پذیرفت.
یکبار یک خانمی در مصاحبه رادیوئی گفت الگوی ما "اوشین" است ... امام گفت اعدامش کنید!همانجا سر این قضیه کور شد و دیگر توهین هائی از این دست تکرار نشد.
.
.
.
صحبت سر این است که مجازات ها با جرم متناسب نیست و قدرت بازدارندگی ندارد.
صحبت سر این است که مسئولین ارشد کشور، در تخلفات توصیه پذیرند. فلذا گستاخی ها تکرار شده و باب می شود.و کار از دست در میرود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها