کد خبر: ۳۱۳۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۲۹ آذر ۱۳۹۰

دبیر سیاسی و قائم مقام واحد سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در یک نشست خبری با خبرنگاران نقطه نظرات این اتحادیه دانشجویی در رابطه با مسائل مختلف را طرح کردند.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، پرونده دانشگاه آزاد و باید ها و نبایدهای انتخاباتی مجلس نهم مهترین بخش های این نشست خبری بود که بدان اشاره شد.
 
هر چند محمد زعیم زاده قائم مقام واحد سیاسی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ابتدای سخنان خود بر امانتداری رسانه ها در پوشش نقطه نظرات دانشجویان و نادیده گرفتن نسبت های سیاسی رسانه ها تاکید کرد، با این حال به نظر می رسد این بخش از صحبت ها چندان مورد توجه قرار نگرفت.
 
متن کامل این نشست خبری در ذیل می آید:
 
محمد زعیم‌زاده قائم مقام دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در نشست خبری که امروز دوشنبه در دفتر این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، در خصوص برگزاری انتخابات مجلس نهم گفت: در وهله اول درخواست بنده از نهاد های نظارتی بالاخص شورای نگهبان این نهاد انقلابی در وهله اول جریان رادیکال اصلاح طلب که در فتنه 88 برنامه‌های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا را در کشور اجرا کردند و رای مردم را نپذیرفتند و علیه جمهوریت نظام صف کشی خیابانی کردند و بر مواضع خود همچنان تاکید دارند، رد صلاحیت شوند. اصلا چه تضمینی وجود دارند که اینها اگر در انتخابات آمدند و شکست خوردند دوباره صف کشی خیابانی نکنند البته جریان انحراف هم از این قضیه نباید مستثنی باشد کسانی که دوست مردم اسرائیلند صلاحیت ورود به مجلس را ندارند.
 
این فعال دانشجویی تاکید کرد: شورای نگهبان این اجازه را بدهند که تمامی گروه‌های سیاسی که در چارچوب نظام هستند، توان رقابت در یک فضای واقعی را برای شرکت در انتخابات را داشته باشند. البته برخورد شورای نگهبان عموما همین گونه بوده است هر چند در مواردی در سال های قبل نوعی برخورد سلیقه ای دیده می شده است اما اصل با ید این گونه با شد که کسانی که در نظر و عمل به تمام اصول قانون اساسی اعتقاد دارند بتوانند رقابت کنند 
 
زعیم‌زاده افزود: برای جریان دانشجویی جبهه متحد اصولگرایان، جبهه پایداری، ایستادگی و اصلاحات فرقی ندارد اما درخواست اتحادیه‌های دانشجویی از گروه‌های سیاسی این است که میثاق ملی مردم را مانند ولایت فقیه، رهبری و قانون اساسی را وجه‌المصالحه دعواهای خود نکنند و نگویند منتسب به رهبری هستیم و به فرمان رهبری تشکیل شدیم چون آسیب به این جایگاه می‌زنند.
 
وی خاطرنشان کرد: گروه‌های سیاسی نباید با انتساب خود به رهبری این جایگاه را سکوی پرتاب به صندلی سبز  مجلس کنند.
 
این فعال دانشجویی در ادامه یک تقاضا از آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد و گفت: این عالم بزرگوار خودشان بهتر از هر کسی می دانند و  از این امور صیانت می کنند که گروه های سیاسی نگویند نظر رهبری بر روی ماست.یا این جوری احساس می کنیم و آن جوری احساس می کنیم چه اینکه خود رهبر انقلاب فرمودند من یک رای دارم مثل همه ی مردم.
 
وی افزود: این وظیفه مجلس خبرگان و در راس آن آیت الله مهدوی کنی است که نظارت داشته باشند.
 
زعیم‌زاده در خصوص فساد بانکی گفت: پیام دانشجویان به قوه قضائیه این است که هر چه سریع‌تر تکلیف پرونده فساد بانکی را روشن کنند و این اجازه را ندهد که این اختلاس موجب سکوی پرتاب گروه‌های سیاسی شود تا فضا ابهام آلود شود و تهمت در انتخابات مجلس شکل بگیرد.
 
قائم مقام دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور تصریح کرد:‌ از نظر دانشجویان ویژگی مشترک تمام گروه‌های سیاسی از نهضت آزادی گرفته تا جریان های موسوم به اصولگرا نگاه ابزاری به جنبش دانشجویی است و جریان های سیاسی این انتخابات اخیر را فرصتی برای استفاده از جنبش دانشجویی می دانند.
 
زعیم زاده خطاب به گروه هایی که نگاه ابزاری به جنبش دانشجویی دارند تاکید کرد: پیام دانشجویان این است که جریان دانشجویی با بیداری خود در صحن دانشگاه ها این فرصت را برای آنها به تهدید تبدیل خواهد کرد.
 
این فعال دانشجویی درباره احساس وظیفه تشکل های دانشجویان در انتخابات، مهمترین مسئله را مشارکت حداکثری ملت ایران در انتخابات مجلس نهم دانست و افزود: لازمه مشارکت حداکثری در انتخابات رقابت در فضای واقعی است.
 
وی با بیان اینکه نگاه جنبش دانشجویی این است که تمامی گروه‌های سیاسی در چهار چوب نظام در انتخابات رقابت کنند، تاکید کرد: جنبش دانشجویی این امر را برنمی‌تابد که عده ای می خواهند این انتخابات را عرصه رقابت فرمایشی تبدیل کنند به طور مثال در تهران دعوا سر این موضوع باشد که در لیست سی نفره چه کسی اول باشد و چه کسی دوم باشد.
 
زعیم‌زاده با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی صیانت از ایجاد رقابت واقعی را کارویژه خود می داند اضافه کرد: ما تبیین گفتمان عدالت و پیشرفت و معرفی مصداق های نزدیک به این گفتمان را به مردم از دیگر وظایف خود می دانیم.
 
عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: معتقدیم جریان‌های انقلابی با نگاه تکلیف محور به انتخابات نگاه کنند، گفت: اعتقاد داریم تکلیف گرایی با پیروزی در انتخابات منافاتی ندارد و اساسا راه پیروزی در انتخابات تکلیف گرایی است و این پیام جریان دانشجویی به گروه‌های سیاسی است.
 
محمد رضایتی دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در نشست خبری که صبح امروز دوشنبه در دفتر این اتحادیه دانشجویی برگزار شد، گفت: بناست جشن بزرگی در روز 30 آذر به واسطه رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد توسط جنبش دانشجویی برگزار شود.
 
وی افزود: رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد یک پیروزی بزرگ برای دانشجویان کشور است.
 
رضایتی خاطرنشان کرد: از سال 85 دانشجویان اولین اقدام خود را مقابل مافیای قدرت و ثروت شکل گرفته در دانشگاه آزاد آغاز کردند.
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: در جلسه افطاری که با حضور احمدی نژاد، جاسبی و اعضای تشکل‌های دانشجویی برگزار شد، نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اعلام داشت به نظر ميرسه مافیای قدرت و ثروت شكل گرفته در دانشگاه‌ آزاد به قدری قدرتمند شده که رئیس‌جمهور هم توان مقابل با آنان را ندارد که دانشجویان حاضر در این مراسم در حمایت از این موضع دانشجویی فریاد تکبیر سر دادند و سایر تشکل‌های دانشجویی نیز خواستار مقابله با این مافیای قدرت و ثروت در دانشگاه آزاد شدند.
 
 
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: آغاز اقدام دانشجويان در آن سال بود و به سرعت جلساتي شكل گرفت و همایشی با عنوان کالبدشکافی یک پرونده توسط اتحادیه‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و اما میهمان همیشه غایب این جلسات دانشجویی، كسي نبود جز عبدالله جعفر‌علی جاسبی فرزند اسکندر ، كه خود وی همواره غايب جلسات بودند اما افرادی منصوب به دانشگاه آزاد توسط اتوبوس و مینی‌بوس‌هایی به این جلسه دانشجویی آمدند تا فضای جلسه را ملتهب کنند.
 
وی در ادامه گفت: از ابتدا معلوم بود كه دانشجويان بايد منتظر هزينه هاي اين حركت باشند از فشار تا احضار به دادگاه و تهديد به برخورد و ... روبه‌رو بودند.
 
رضایتی تأکید کرد: به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد در طول 6 سال ریاست جمهوری خود هر آنچه اراده کرده چه منفی و یا چه مثبت به آن دست یافته که از آن جمله سهمیه‌بندی سوخت و هدفمندی یارانه‌هاست اما از سوی دیگر بر حضور جریان انحرافی در اطراف خود پافشاری کرده است.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: اما تنها نقطه‌ای که احمدی‌نژاد نتوانسته به تنهايي آن را به ثمر برساند و بوی برخی تعاملات پنهان و حتي ناپنهان با دانشگاه آزاد به مشام می‌رسد، تأکید بر حضور مافیای قدرت و ثروت در این دانشگاه بود. و اگر نبود تلاش بي وقفه دانشجويان حتي پرونده دانشگاه آزاد به ثمر نميرسيد
 
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفت: علمی که با عنوان مبارز با مفاسداقتصادی و مدیریتی توسط دانشجویان علیه دانشگاه آزاد بلند شد، اکنون پس از 5 سال در حال به ثمر رسیدن است. و ما اين پيروزي رو در 30 آذر جشن خواهيم گرفت.
 
رضایتی خاطرنشان کرد: کارتل اقتصادی دانشگاه آزاد كه حتي مفاسد سياسي هم پي ميگرفت در فتنه 88 نیز نقش پررنگی داشت و اتوبوس‌های این دانشگاه در 25 خرداد سال 88 به اغتشاش‌گران سرویس می‌دادند که اسناد بسيار زيادي از جمله اعترافات متهمان نشان از دخالت مسقيم دانشگاه آزاد در ايجاد فتنه سال 88 دارد.
 
این فعال دانشجویی تأکید کرد: کف مطالبات دانشجویان، رفتن جاسبی از دانشگاه آزاد بود اما مطالبه اصلی دانشجویان طی چند سال گذشته که به خاطر آن فحش شنيدند و تهدید شدند و حتي احكام دادگاهي عليهشان صادر شد، تحول اساسی در دانشگاه آزاد است و امیدواریم با رفتن جاسبی از این دانشگاه تغییر و تحول جدی و اساسي در دانشگاه آزاد شکل بگیرد نه اينكه كسي برود و جايگزين ديگري براي او بيايد و همان مفاسد مديريتي همچنان پابرجا باشد .
 
رضایتی تصریح کرد: نكته مهم ديگري كه به نظر مي رسد ذكرش مناسب است اينكه نقد جريان دانشجويي به آقاي جاسبي زماني مطرح شد كه ايشان به عنوان فرد منتسب به جريان راست سنتي از جايگاه ويژه اي برخوردار بود و دانشجويان با نقد وي تابو شكني كردند و امروز هم از نقد جريان هاي راست و چپ ابايي ندارند و تابو شكني هاي جديد را آغاز مي كنند . جریان دانشجویی بدون در نظر گرفتن سمت و سوهای سیاسی نقد خود را مطرح می‌کند و علت آن اين است قصد دارد از انحرافات در جامعه جلوگیری کند.
 
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور گفت: جریان دانشجویی می‌خواهد باز هم تابو شکنی کند و بازهم سمت سو هاي سياسي برايش مطرح نيست  و هر جا انحرافی را مشاهد کند به نقد آن اقدام خواهد کرد و مقابل آن می‌ایستد.
 
این فعال دانشجویی تأکید کرد: جریان تکنوکرات و راست سنتی که مدیریت دانشگاه آزاد را در اختیار دارد در جایگاهی است که مفاسدی را در کوله‌بار خود داشته و حتی تلاش دارند با تبادل قدرت میان دوستان خود این فساد را همچنان دنبال کنند.
 
رضایتی خاطرنشان کرد: ما اقدامات اخیر اين جريان در تلاش براي اينكه خود جاسبی را در دانشگاه آزاد ابقاء کند و یا رفتن وی از این دانشگاه را پر هزینه كنند را اينگونه ارزيابي مي كنيم‌ که این جريان تحمل نظارت پذيري و قانون پذيري را در خودشان ندارند
 
دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: وقتی کارنامه پدر معنوی دانشگاه آزاد را كه همچنان يكي از تصميم ساز هاي اصلي در دانشگاه آزاد هستن و قبلا از استوانه هاي نظام بودند بررسی می‌کنیم و هنگامی که پایان ریاست‌جمهوری وی را مطالعه می‌کنیم، تلاش‌های اطرافیانش برای دور زدن قانون به وضوح مشاهده می كنيم.
 
این فعال دانشجویی تأکید کرد: عبدالله نوری، عطاالله مهاجرانی و حسن روحانی از جمله کسانی بودند که ریاست‌جمهوری مادام‌العمر هاشمی را مطرح کردند و عبدالله نوری تأکید داشت قانون باید منعطف باشد و مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تغییر قانون و ادامه ریاست جمهوری هاشمی تلاش کند.
 
وی با اشاره به اینکه حسن روحانی نیز این‌گونه بیان می‌کرد که باید شرايطي رو محيا كنيم كه از ظرفیت هاي هاشمی رفسنجانی همچنان استفاده كنيم و وي به کار خود ادامه دهد، اين مطلب نشان از اين دارد كه قانون پذير شدن براي اين جريان سخت است . وي در ادامه گفت: حتي وقتي موضع‌گیری‌های فرزندان هاشمی در فتنه 88 را بررسي مي كنيم آنها اعلام ميكردند كه جز ما اگر كسي بر مسند رياست جمهوري بنشيند ما اين را قبول نمي كنيم مشخص مي شود که این افراد باز هم با قانون‌پذیر بودن مشکل دارند.
 
رضایتی تأکید کرد: جریان دانشجویی 30 آذر امسال را جشن وادار شدن به تبعیت از قانون می‌داند.
 
وی در ادامه گفت: ماجرای دانشگاه آزاد سنگ محکی برای مدعیان عدالت‌خواهی بود و جریان دانشجویی نشان داد که تیغ برنده نقدش شامل ايستار هايمحافظه كارانه راست مي شود و آنارشیست های چپ هم از نقد آن ها در امان نخواهند بود.
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد:  دولت و مجلس هم در ماجراي دانشگاه آزاد نسبت به شعار عدالت خواهي در ماجراي دانشگاه آزاد محك زده شدند كه به نظر ما مجلس و دولت کارنامه خوبی در اين خصوص نداشتند و نمونه بارز آن وقف یک شبه دانشگاه آزاد توسط مجلس بود که می‌رفت تا بزرگ‌ترین سرقت تاریخ را رقم بزند.
 
اين فعال دانشجويي در بخش پاياني با اشاره به مسئله انتخابات گفت: اولويت مهم ما در انتخابات تابعيت گروه‌هاي سياسي از قانون و احترام به راي ملت است.
 
وي افزود: ما از گروه‌هاي سياسي كه قصد شركت در انتخابات را دارند، مي خواهيم در شرايط حاضر اگر اين دو شرط را قبول، و به آن پايبندي دارند، در انتخابات شركت كنند.
 
رضايتي با بيان اينكه احترام به اين دو مسئله بايد از هم اكنون در عملكرد كانديداهاي انتخابات مجلس قابل مشاهده باشد، خاطرنشان كرد: جريان دانشجويي در صورت ناديده گرفتن اين دو مسئله، ديگر بيانيه صادر نكرده و نشست برگزار نمي كند، بلكه به صورت عملي و حضوري در صحنه حضور خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها