کد خبر: ۳۱۳۲۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
مهر/ عضو کميسيون برنامه وبودجه مجلس گفت: بغض نهفته اي نسبت به مجموعه اقداماتي که منجر به فساد است در مردم وجود داد، لذا بازيگران سياسي از اين نگراني جدي براي تخريب رقيب استفاده مي کنند.
اسماعيل جليلي با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در مورد مبارزه با فساد گفت: اين دستورات در ادامه نگراني هاي ابتداي سال ايشان در مبارزه شکلي با فساد بود که با فرمايشات اخيرشان عمق بيشتري به موضوع دادند.

نماينده مردم مسجد سليمان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در کشور ما فساد وجود دارد و شايد بسياري از افراد در مجموعه اقتصادي و اداري، سياسي و فرهنگي ما از اقداماتي که منجر به فساد مي شود مطلع هستند اما برخورد شکلي با اين پديده راه به جايي نمي‌برد.

وي تاکيد کرد: مجلس شوراي اسلامي به عنوان بخش قانون گذار بايد تلاش کند قوانيني را به گونه اي شفاف تصويب کند که از هرگونه سوءاستفاده و رانت براي برخورداري افراد و گروه هاي ويژه از بيت المال جلوگيري شود.

جليلي افزود: مجموعه اقداماتي که در سال هاي اخير در موسسات مالي و اعتباري غير مجاز رخ مي دهد که منابع و سپرده هاي مردم را جمع آوري مي کنند و اين منابع بين افراد سهام دار به گونه اي رد و بدل مي شود که سود هاي سرشاري مي برند و مردم دچار مشکلات جدي مي شوند فساد آلود است. اين رويه و مجموعه اقدامات فساد انگيز موجب بي اعتمادي مردم مي‌شود.

عضو کميسيون برنامه و بودجه اظهار داشت:به عبارت ديگر به جاي اينکه مجموعه اقدامات مديران ما در راستاي تعالي کشور باشد به گونه اي است که منافع افراد و گروه هاي خاص را تامين مي کند.

سخنگوي کميسيون ويژه اقتصاد مقاومتي گفت: فساد پيچيده است و زماني که عمق پيدا مي کند مبارزه با آن سخت تر است لذا مجموعه کساني که داعيه مبارزه با فساد را دارند بايد در راستاي پيشگيري از فساد اقدام کنند نه اينکه فقط به دنبال مبارزه با فساد باشند زيرا دستگاه قضايي و سازمان هاي نظارتي به هر بخشي از مبارزه با فساد ورود مي کنند مقاومت ها و توصيه ها و اتفاقاتي رخ مي دهد که نشان مي دهد اين شبکه ها در طول زمان ريشه دوانده اند و برخورد با آن ها کار راحتي نيست.

عضو فراکسيون رهروان مجلس گفت: استفاده سياسي از مبارزه با فساد به اين دليل است که جامعه نسبت به سوءاستفاده هايي که مي شود ناراضي است و بغض نهفته اي نسبت به مجموعه اقداماتي که منجر به سوءاستفاده ها و فساد در نظام اداري سياسي و اقتصادي مي شود در مردم وجود داد، لذا بازيگران سياسي از اين نگراني جدي براي تخريب گروه مقابل استفاده مي کنند و گاهي در راستاي اين هدف فساد را بزرگ نمايي مي کنند البته نمي توان وجود فساد را کتمان کرد.

جليلي گفت: فساد صرفا مربوط به بخش اقتصادي نيست، تصميمات نا به جا و اشتباه، بهره گيري از منافع ملي به نفع گروه خاص، از بين بردن اعتماد عمومي و ايجاد فاصله ميان مردم و مجموعه مسئولان که ناشي از اقدامات نابه جا و اشتباه است، به کارگيري نيروهاي ناتوان در بدنه مديريتي کشور که بيت المال را به هدر مي دهد همه اين ها نمونه هايي از فساد هستند.

وي فساد هاي شبکه اي و برنامه ريزي شده را سخت ترين نوع فساد خواند و گفت: اين نوع فساد براي اعتماد عمومي و کشور بسيار مهلک است.

جليلي با تاکيد بر اينکه دولت ها امکان مبارزه با فساد را دارند گفت: در صورتي که مجموعه طراحي هاي ما در حوزه ساختاري، فرايندي و به کارگيري دستور العمل ها به صورت شفاف طراحي شود امکان بروز فساد کمتر مي شود.

وي ادامه داد: گاهي اوقات وقتي منافع افراد نزديک به ما حاصل نيم شود حاضر به ناديده گرفتن قانون و دور زدن آن هستيم که اين ها زمينه هاي رسوخ فساد هستند.

وي ادامه داد:نقص، خلا هاي سياست هاي اقتصادي، ناتواني مديران، فساد شبکه اي و مافيايي که در محيط هاي قاچاق تجارت و پول شويي مي کنند نمونه هايي از زمينه هاي فساد هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها