کد خبر: ۳۱۲۹۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
کمبود بارش و مدیریت ناصحیح آب در کنار پدیده ریزگردها، باعث وارد آمدن خسارت به ۶۵ درصد از مزارع کشاورزی هندیجان در سال زراعی جاری شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره جهادکشاورزی هندیجان امروز اظهار کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر ۱۸ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم و جو رفت آبیاری منظم اراضی امری ضروری و لازم بود که به دلیل عدم وجود بارش کافی و موثر طی دوره داشت، انجام نگرفت.
 
کامبیز محسنی افزود: از آنجا که منبع اصلی تامین کننده آب اراضی زراعی هندیجان، رودخانه زهره است اما به دلیل وجود برداشت‌های بی‌رویه و غیرمجاز در بالادست رودخانه و وجود سد و کانال‌های انحرافی، میزان آب موجود رودخانه در حوزه هندیجان برای آبیاری کشاورزان ناکافی شده است.
 
رئیس اداره جهادکشاورزی هندیجان بیان کرد: وی تصریح کرد: در یک بازه زمانی حدود ۱۰۰ روز از آذرماه تا اسفندماه پارسال عملا به‌ دلیل عدم مدیریت صحیح آب توسط مسئولان مربوطه، آب در رودخانه زهره موجود نبود، کیفیت پایین آب و Ec بالای آن منجر به از بین رفتن بالغ بر هشت هزار هکتار از مزارع و عملکرد پایین در بقیه مزارع شد.
 
وی عنوان کرد: در سال جاری زراعی، بروز پدیده ریزگردها نیز باعث خسارت کم آبی، تشدید و در مجموع کشاورزان هندیجانی خسارتی بالغ بر ۶۵ درصد را متحمل شده که برای تامین خسارت نیاز به حمایت مسئولان استانی و کشوری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها