کد خبر: ۳۱۲۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۲۸ آذر ۱۳۹۰
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کاهش 40 درصدی اوباشگری در سطح شهر تهران نسبت به مدت مشابه آمار سال گذشته خبر داد.

به گزارش فارس سردار حسین ساجدی‌نیا در نشست خبری خود گفت: سامانه 110 یک جهش بزرگ در بحث خدمات پلیسی و ارائه خدمات هر چه بیشتر پلیس به مردم محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: حدود 12 سال پیش قبل از راه‌اندازی این مرکز مردم یا باید شماره کلانتری‌ها را در اختیار می‌داشتند یا خودشان به صورت حضوری برای رفع مشکل‌شان به کلانتری‌ها مراجعه می‌کردند. اما هم اکنون خوشبختانه با راه‌اندازی سامانه 110 این موضوع برای همیشه از بین رفته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به تحولات صورت گرفته در سامانه 110 اذعان داشت: در ابتدای راه‌اندازی این مرکز رسیدگی به موضوعات 27 دقیقه به طول می‌انجامید ولی هم اکنون براساس آمار 70 درصد از تماس‌های عملیاتی گرفته شده در کمتر از ۷ دقیقه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و براساس آمار 90 درصد تماس‌های گرفته شده زیر 10 دقیقه مورد بررسی پلیس قرار می‌گیرد.

این فرمانده ارشد انتظامی اظهارداشت: ضمن اینکه تمام تلاش خود را معطوف کاهش زمان سرویس‌دهی کرده‌ایم به دنبال ایجاد نقشه‌ای برای یافتن جغرافیای جرم بوده‌ایم.

لذا در همین راستا به طور شاخص طی دو سال گذشته مجموعه خبرگیر و خطوط تلفن را به دو برابر قبل افزایش داده‌ایم.

سردار ساجدی‌نیا با اشاره به 27 جرم و تخلف صورت گرفته در حوزه طرح امنیت محل محور اظهار داشت: با توجه به تماس‌های گرفته شده تصمیمات لازم برای برخورد با جرائم اتخاذ می‌شود. ما در سال 90 شاهد چشمگیر جرائم بوده‌ایم که این نشان از تاثیرگذار بودن سامانه 110 در طرح امنیت محله‌محور است.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته موضوعاتی همچون مواد مخدر و اراذل و اوباش در سطح شهر تهران با فعالیت‌های عملیاتی پلیس روبرو می‌شدند ولی هم اکنون 25 موضوع به صورت جدی در دستور قرار گرفته و ۲ موضوع نیز هنوز رسانه‌ای نشده است.

ساجدی نیا با اشاره به برخورد با 460 شرکت هرمی در یک روز طی طرح امنیت محله‌محور اظهار داشت:‌ خوشبختانه گرایش مردم به این شرکتها کاهش یافته و اطلاعات بسیار مناسبی از سوی مردم در زمینه این شرکتها به ما می‌رسد.

وی گفت: برخورد با سلاح سرد یکی دیگر از مهمترین طرحهای محله‌محور محسوب می‌شود که طی سالجاری سه مرحله برخورد با تولید کنندگان و توزیع‌کننده این نوع سلاح‌ها را داشته‌آیم.

وی ادامه داد: براساس آمار اوباشگری در سطح شهر تهران با کاهش 40 درصدی روبرو بوده و ما میزان برخوردهایمان با افرادی به اقدام به حمل سلاح سرد می‌کنند بصورت چشمگیری کاهش یافته است. چرا که برخورد قاطع پلیس مانع از حمل سلاح سرد در انظار عمومی شده است.

وی به جمع آوری تعداد زیادی از سی‌دی‌فروش‌ها در سال جاری گفت: امسال تنها در یک مرحله 500 هزار سی‌دی غیرفرهنگی و غیراخلاقی از سطح شهر تهران جمع‌آوری شد لذا ما در شرایط کنونی با کمترین میزان فروشندگان سی‌دی در چهارراه‌ها هستیم.

وی اذعان داشت: با جمع‌آوری این افراد کمک شایانی به سینماگران ایران شد تا از این طریق سرمایه‌های تهیه‌کنندگان ما از بین نرود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس 110 در آینده نزدیک به یک مجموعه مستقل تبدیل خواهد شد اظهار داشت: هم اکنون زیرساختهای لازم برای مستقل شدن این سامانه به پلیسی مستقل در دستور کار قرار گرفته و فرماندهان آن مشخص شده است که در صورت نهایی شدن طرح بلافاصله این موضوع ابلاغ خواهد شد.

ساجدی‌نیا در ادامه این نشست خبری گفت: ایجاد بسترهای لازم برای مبارزه با مواد مخدر یکی از سیاستهای کلی ما محسوب می‌شود لذا در این راستا همکاری تمام سازمانها و قوه قضائیه را طلب می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران چه میزان تماس باسامانه 110 گرفته شده اظهارداشت: ما روزانه شاهد 30 هزار تماس با پلثیس 110 هستیم که از این تعداد 11 هزار تماس مربوط به عملیاتهای پلیسی است.

وی ادامه داد: بیش از 7 میلیون تماس از ابتدای راه‌اندازی این سامانه تاکنون به ثبت رسیده که قابلیت انجام فعالیت‌های پلیسی را داشته اما مابقی تماسها در محدوده فعالیت‌ةای پلیس نبوده و به دیگر ارگانهای خدما‌ت‌رسان مربوط می‌شود.

ساجدی نیا در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سیاست پلیس در تامین امنیت انتخابات مجلس چست گفت: مجموعه فعالیت ما از روز شروع انتخابات و تا پایان شمارش آراء ادامه خواهد یافت به نحوی که نگهداری از صندوق‌ها، نگهبانی زا مراکز خزانه‌ها در دستور کامل است و ما آمادگی کامل برای اجرای انتخابات را دارم.

وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا فرماندهی تهران بزرگ با کمبود زمین برای کلانتری‌های خود روبروست یا خیر گفت خوشبختانه هیچ کلانتری وجود ندارد که زمین در اختیارش نباشد. بخش اعظم کلانتری‌های ما در بخش نوسازی و بهسازی قرار دارند که این مجموع فعالیت‌ها تا سال 92 پایان می‌پذیرد.

وی بیان داشت: 70 درصد مراکز و کلانتری‌های پلیس به صورت نوساز خواهند بود که هم اکنون کلنگ برخی از آنها به زمین خورده است.

وی در ادامه اظهار داشت: برخورد با افرادی که با لباس و عنوان پلیس اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند در دستور قرار گرفته است که در صورت شناسایی این افراد علاوه بر بازجویی از آنها اقدام به شناسایی شاکیان در دستور کار قرار می‌گیرد که در این رابطه قوه قضایی خوشبختانه همکاری بسیار خوبی را با نیروی انتظامی داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها