کد خبر: ۳۱۲۶۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
آقای وزیر بیکاران برای حل مسئله اشتغال جوانان چه اقدامی انجام داده است!/
وضعیت اشتغال در دولت نهم و دهم بسیار اسف بار بود تا اینکه دولت یازدهم با شعار بازگشایی تمامی قفل ها به خصوص قفل بیکاری وعده داده بود،روی کار آمد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار حوزه اقتصادی تهران پرس،به عقیده کارشناسان بازار کار دلایل جابه جایی و تغییر شغل در ایران به صورت مستقیم با ماهیت شغل، وضعیت امنیت آن، حقوق و مزایا و جایگاه اجتماعی آن در ارتباط است؛ از این رو درصدی از نیروهای کار در میانه راه تصمیم می گیرند شغل خود را تغییر داده و به اصطلاح از نو تجربه جدیدی را در جایی دیگر شروع کنند.

البته این حالت زمانی رخ می دهد که فردی اشتغال داشته باشد.زمانی که فرد دارای شغل است می تواند برای تعیین شغل مورد نیاز خود دست به انتخاب بزند.این در حالی است که وضعیت اشتغال کشور به گونه ای نیست که تعداد این افراد بسیار محدود هستند.

گزارش جدید وزارت کار درباره دلایل ترک کار در ایران نشان می دهد طبق آمارهای موجود، از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در سال ۹۲ ترک کار کرده اند، یک میلیون و ۱۰۰ هزارنفر مرد و تنها ۱۲۰ هزار نفر زن بوده اند. این موضوع می تواند بی ارتباط با میزان حقوق و دستمزد مردان و در نتیجه تلاش آنها برای کسب موقعیت های بهتری در بازار کار باشد.

وضعیت اشتغال در دولت نهم و دهم بسیار اسف بار بود تا اینکه دولت یازدهم با شعار بازگشایی تمامی قفل ها به خصوص قفل بیکاری وعده داده بود،روی کار آمد.الان که بیش از 20 ماه است از عمر دولت یازدهم می گذرد،هنوز که هنوز است هیچ اقدامی در جهت رفع مشکل بیکاری جوانان نکرده است.

این در حالی است که علی ربیعی وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی از تشکیل دو هزار و ۶۶۳ تشکل کارگری – کارفرمایی در عمر چند ماهه دولت تدبیر و امید خبر داده بود و در ادامه به شکار شاغلان اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۲۲ میلیون شاغل در کشور داریم که ۱۵ میلیون نفر دفترچه بیمه دارند و ۷ میلیون نفر در مشاغل غیررسمی مشغول فعالیت هستند.همچنین درباره میزان دستمزد کارگران نیز گفت: تلاش‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش دستمزد نیز نشان می دهد که سال ۹۳ حداقل دستمزد ۳۱ درصد و سال ۹۴، ۲۰.۵ درصد افزایش یافته است که این بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی مراجع رسمی بود.

با این آمار و ارقامی که وزیر کار اعلام کرده است که بنده وزیر بیکاران هستم.حال جای این سوال است که آقای وزیر بیکاران اقدامی مثبتی در جهت بهبود فضای کسب و کار و  اشتغال جوانان کرده است.البته ایشان اعلام کرده بود که ما نیاز به سرمایه گذار و کنار هم قرار گرفتن سرمایه‌های اندک داریم؛ به همین دلیل تعاونی‌های تولید و توزیع می توانند کارساز باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کارمند دانشگاه ازاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۵ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴
۰
۰
بزرگترین عامل بیکاری تــــــــــــــــــــــــــورم است بقول شما 22 میلیون شاغل اماری داریم که به علت عدم توازن بین درامد و هزینه ها ناچارند در کنار شغل رسمی خود در حداقل دو مکان دیگر مشغول بکار باشند پس بعبارتی 66=3*22 پس این 22 میلیون جای 44 میلیون را نیز گرفته اند به همین راحتی یعنی اگر دست مزد با هزینه معیشتی تعادل داشته باشد ان وقت نرخ بیکاری خودبه خود کاهش چشمگیری خواهد داشت . حال چطور اقتصاددانان ما به این موضوع توجه ندارند الله اعلم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها