کد خبر: ۳۱۲۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۲۸ آذر ۱۳۹۰
بولتن نیوز: 26 آذرماه مطلبی با عنوان "برهم صالح" حزب می زند منتشر شد که از تلاشهای نخست وزیر اقلیم کردستان برای تاسیس حزب جدیدی در خطه کردستان عراق خبر می داد.

در همین راستا یکی از اعضای ارشد حزب اتحادیه میهنی کردستان گفته بود که اکثریت اعضای حزب اتحادیه میهنی کردستان نیز حمایت خود را از این پروژه سیاسی برهم صالح اظهار داشته اند و بدین ترتیب شمار احزاب کردی به 8 می رسد.

یک روز از انتشار این خبر نگذشته بود که دفتر مرکز رسانه‌ای اتحادیه‌ی میهنی کردستان در نامه ای به بولتن، تاسیس حزبی توسط برهم صالح را تکذیب کرد.

به گزارش بولتن نیوز، در این تکذیبیه به نقل از یک منبع رسمی از طرف دفتر رسانه‌ی اتحادیه‌ی میهنی کردستان آمده است:برهم احمد صالح معاون دبیرکل اتحادیه‌ی میهنی کردستان و نخست‌وزیر حکومت اقلیم کردستان به هیچ عنوانی قصد جدایی از اتحادیه‌ی میهنی کردستان را ندارند و خبر منتشر شده از اساس کذب و کاملا بدور از واقعیت می‌باشد همچنان که مشاور مطبوعاتی ایشان در مصاحبه با رسانه‌های داخلی اقلیم کردستان چنین خبری را تکذیب کرده‌اند و آنرا کاملا به دور از واقعیت خواندند.


دموکراتها عامل انفجارهای کردستان عراق

درحالی اختلافات در اقلیم کردستان افزایش یافته و تنش ها در بین دو حزب سرشناس این اقلیم(اتحادیه میهنی و دموکرات) به علت اغتشاشات اخیر بالا گرفته است که یک مقام امنیتی وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اظهار داشته است که عامل اصلی انفجارها و آتش سوزی های شهر سلیمانی و رانیه و بازیان و حلبچه دستگیر شده اند و از عوامل و عناصر حزب دمکرات کردستان عراق هستند. وی افزود:متهمین اعتراف های لازم را در این باره کرده اند که این ها سناریوی این حزب است که با اعزام اوباش های لباس شخصی در آشوب و غوغا سالاری دارد که منتقدان را از خود دور کند و کمی بر مناطق زیر سلطه خود، مسلط شوند.

با این حال باید منتظر ماند و دید مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در برابر عوامل آشوب طلب حزب خود، طبق آنچه پیش از این اعلام کرده بود، مقابله می کند یا خیر؟
لازم به ذکر است توافق استراتژی بین دو حزب اتحادیه میهنی و دمکرات کردستان ، مانع از اعلام رسمی این مسایل می شود ، توافقی که منتقدان ان را عامل عقب ماندگی و ایستایی و فلج هر نوع حرکتی در کردستان نامیده اند اما اداره پاراستن حزب بارزانی چنین تبلیغ می کند که این توافق ، مایه اتحاد کردو کردستان است ! اما در واقع ناخواسته اتحادیه میهنی را در آشوب طلبی و سرکوب حزب دمکرات، مشارکت می دهد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها