کد خبر: ۳۱۱۵۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو هيات رئيسه مجلس:
عضو هيات رئيسه مجلس گفت: براي مسئولين ما گربه‌سانان بيش از انسان‌ها اهميت دارند و مسئولي که حاضر نيست براي بررسي مشکل گرد و غبار به خوزستان سفر کند در کمپين حمايت از حيوانات شرکت مي‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس/ عضو هيات رئيسه مجلس گفت: براي مسئولين ما گربه‌سانان بيش از انسان‌ها اهميت دارند و مسئولي که حاضر نيست براي بررسي مشکل گرد و غبار به خوزستان سفر کند در کمپين حمايت از حيوانات شرکت مي‌کند.

سيدشريف حسيني نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملکرد مسئولان محيط زيست در قبال گرد و غبارهاي استان خوزستان، گفت: پرداختن به گربه‌سانان براي مسئولان محيط زيست از پرداختن به مشکلات انسان‌ها اهميت بيشتري دارد.

وي ادامه داد:‌ ما مخالف پيوستن به کمپين حمايت از حيوانات نيستيم و البته اين کار جزء وظايف سازمان حفاظت محيط زيست است اما پرداختن به انسان‌ها و مشکلات محيط زيستي هم لازم است.

عضو هيات رئيسه مجلس اظهار داشت: وقتي يک هفته، 10 روز مردم يک استان به علت گرد و خاک نمي‌توانند نفس بکشند و مسئول مربوطه حتي در استان حضور هم پيدا نمي‌کند و در مقابل در کمپين حمايت از حيوانات شرکت مي‌کن،د جمله‌اي که من چند ماه پيش آن را مطرح کردم که گربه‌سانان در اولويت اول کاري مسئولان سازمان محيط زيست است رنگ واقعيت به خود مي‌گيرند.

حسيني همچنين خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه براي رفع مشکل گرد و غبار خوزستان اعتبار خواستند و براي اين بخش اعتبار اختصاص داديم؛ البته درخواست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي اين است که برخي از اعتبارات قبل از ايجاد بحران اختصاص داده شود تا اجازه ندهيم که يک موضوع به بحران تبديل شده و بعد به فکر رفع آن باشيم.

وي افزود: از گرد و غبار بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون هيچ اقدامي براي رفع اين مشکل صورت نگرفته و باز هم مسئولان منتظرند تا گرد و غبار شرايط بحراني را ايجاد کرده و صداي مردم و نمايندگان بلند شود و بعد هم شعارها و اقدامات نمادين و در انتها باز هم موضوع به فراموشي سپرده مي‌شود.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي در همين زمينه خاطرنشان کرد: همان‌طور که براي کشتن سگ‌ها در استان فارس به وزير کشور نامه نوشته مي‌شود بايد در مورد گرد و غبار هم به مسئولان نامه نوشته شود؛ در حال حاضر اين سوال پيش مياد که آيا وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مسئول از جمله سازمان محيط زيست به وظايف خود در قبال رفع مشکل گرد و غبار عمل کرده‌اند يا خير که البته جواب منفي است و ضمن احترام به همه تخصص‌ها، توانمندي‌ها و ... بايد گفت که در اين زمينه سهل‌انگاري صورت گرفته است.

حسيني در پايان گفت: از رئيس جمهور درخواست دارم تا مستمراً از کميته‌اي که براي رفع مشکل گرد و غبار تشکيل داده موضوع را پيگيري کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها