کد خبر: ۳۱۱۴۶۸
زمان انتشار: ۰۹:۲۹     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
طبق تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ دولت مي بايست از فروردين امسال نسبت به ثبت نام از جامانده هاي دريافت يارانه نقدي و همچنين حذف افراد پردرآمد اقدام مي کرد که طبق اعلام رئيس سازمان مديريت اين کار بعد از تصويب يک آئين نامه عملي خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، با عنايت به تکليف مصرح در بند "د" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور, دولت موظف است از فروردين ماه سال 1394، امکان ثبت‌نام کليه کساني را که موفق به ثبت‌نام در طرح دريافت يارانه نقدي نشده‌اند در فرمانداري‌هاي شهرستان‌ها فراهم نموده و از ماه بعد از ثبت‌نام، نسبت به پرداخت يارانه آنان اقدام نمايد.

همچنين بر اساس تکليف مصرح در بند "ح" تبصره 20 قانون بودجه سال 94 کل کشور، دولت موظف است يارانه خانوارهاي پردرآمد را قطع کند. خانوارهاي پردرآمد به‌تشخيص دولت و براساس شرايط اقليمي، بعد خانوار و محل سکونت و ميزان درآمد تعيين مي‌شود.

اما با وجود اين الزام قانوني کسب اطلاع از فرمانداري‌ها طي روزهاي اخير حکايت از آن دارد که تا کنون بخشنامه مربوطه به فرمانداري‌ها ابلاغ نشده است و به همين منظور ثبت‌نام جديد دريافت يارانه نيز اجرايي نشده است.

البته فرماندار رشت در همين ارتباط به خبرنگار تسنيم گفته است: ثبت نام از خانوارهاي جديد براي دريافت يارانه نقدي از اواخر ارديبهشت امسال آغاز مي‌شود. هرچند تاريخ دقيق ثبت‌نام‌ از خانوارها براي دريافت يارانه از ارديبهشت امسال در فرمانداري‌ها هنوز ابلاغ نشده و در صورت ابلاغ از طريق رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رساني مي‌شود.

به گزارش تسنيم، در هفته اي که گذشت انتشار برخي خبرها مبني بر حذف يارانه 5 گروه درآمدي از فهرست يارانه بگيران موجب شد تا سخنگوي دولت واکنش جدي نشان دهد و با تکذيب اين خبر ها اعلام کند تا کنون طبق تبصره 20 قانون بودجه 94 حذفي صورت نگرفته است.

نوبخت در پاسخ به اين سوال که بر اساس تبصره 20 شناسايي و حذف يارانه بگيران پردرآمد ازجانب دولت اجرايي شده است يا خير؟ افزود: تبصره 20 در باره چگونگي منابع و مصارف و احياناً حذف گروه هايي از افراد يارانه بگير است. البته براي اجراي اين تبصره بايد آيين نامه اجرايي آن در دولت تصويب شود که هنوز به اين تبصره نرسيده ايم.

نوبخت گفت: آنچه در بند (ه) تبصره 20 قانون بودجه تاکيد شده اين است که دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصويب آيين نامه اجرايي يارانه پردرآمدها را قطع کند. بنابراين تصويب آيين نامه اجرايي به دولت واسپاري شده است. اما چون اين آيين نامه هنوز تصويب نشده اين اقدام صورت نگرفته است.

وي با تأکيد براينکه براساس تکليف بودجه سال 94 تا الان هيچ يارانه بگيري از دريافت يارانه ها حذف نشده است، گفت: البته کساني که در خارج از کشور زندگي مي کنند يا افرادي که به نحوي اطمينان حاصل شده که پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند يارانه آنها همچنان حذف است و ما حذف جديدي نداشته ايم.

وي افزود: بنابر اين آنچه در فروردين امسال اتفاق افتاد ناشي از تشخيص تبصره 21 بودجه سال 93 کل کشور بوده است که براساس آن ايرانيان خارج از کشور حذف شدند و البته در صورتي که درباره تبصره 20 بودجه سال 94 آيين نامه اش را مصوب کنيم حتماً به مردم اطلاع رساني خواهيم کرد.

به گزارش تسنيم، باتوجه به اظهارات اخير رئيس سازمان مديريت و سخنگوي دولت بايد گفت که تا زمان نهايي نشدن آئين نامه اجرايي تبصره 20 بودجه 94حذف و اضافه يارانه بگيران در سال جاري هنوز اجرايي نشده و براي اجرا شدن اين بند از قانون بايد منتظر تصويب آئين نامه اجرايي ماند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها