کد خبر: ۳۱۱۲۷۰
زمان انتشار: ۲۳:۱۷     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
تاملی درخصوص قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی:
بر اساس مصوبه مجلس، آیین‌نامه قیمت خوراک پتروشیمی باید توسط دولت و تحت اشراف وزارتخانه‌های نفت، صنعت و اقتصاد تدوین گردد.دوزارت صنعت پس از برگزاری جلساتی در این خصوص، پیش‌نویسی تهیه کرده است که قرار است به وزارت نفت ارسال گردد. با توجه به نفوذ بخش خصوصی و خصولتی پتروشیمی در وزارت صنعت، باید دید که وزارت نفت چه سیاستی را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، وزیر نفت در خصوص قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی، تعیین یک قیمت بلندمدت را غیرعقلانی دانست و تأکید کرد: «در قانون جدید مقررات مالی دولت، اختیار درباره قیمت خوراک به دولت داده شده است و ما هنوز درباره آن بحثی نکرده‌ایم و به همین دلیل، همان قیمت‌های پارسال برقرار است.»

زنگنه در ادامه صحبت خود افزود: «کلا معتقدم زندگی باید بدون رانت باشد. متاسفانه در کشور ما از این موارد وجود دارد و برای گرفتن رانت فشار می‌آورند و این فشار بیشتر از طرف خصولتی‌ها وارد می‌شود تا خصوصی‌ها. اما نظر شخصی من این است که تعهداتی به دوش دولت نگذاریم که تا ۱۵ سال دچار مشکل شویم و بگویند رانت طولانی‌مدت اختصاص داده‌ایم.»

وی در واکنش به اظهار نظر دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی، گفت: «می‌گویند عربستان و قطر گاز ارزان می‌دهند اما عربستان  و قطر به چه کسی گاز ارزان داده است، اگر یک میلیون متر مکعب گاز ارزان خریدید، بیایید از ما گاز ارزان‌تر بخرید.»

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه قیمت خوراک پتروشیمی باید توسط دولت و تحت اشراف وزارتخانه‌های نفت، صنعت و اقتصاد تدوین گردد.

در همین راستا، وزارت صنعت پس از برگزاری جلساتی در این خصوص، پیش‌نویسی تهیه کرده است که قرار است به وزارت نفت ارسال گردد. با توجه به نفوذ بخش خصوصی و خصولتی پتروشیمی در وزارت صنعت، باید دید که وزارت نفت چه سیاستی را در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها