کد خبر: ۳۱۱۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
عضو كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به برگزاري جلسه فوق‌العاده كميسيون متبوعش در روز دوشنبه گفت: در اين جلسه در خصوص هر چه سريع‌تر به تصويب رسيدن قانون جامع اداره صدا و سيما تصميم‌گيري مي‌شود.
جواد‌ آرين‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي «خبرگزاري دانشجو»، با اشاره به اينكه از 40 ماده قانون جامع اداره صدا و سيما به 10 ماده آن در كميسيون فرهنگي مجلس رسيدگي شده است، گفت: قرار بر آن است در جلسه فوق‌العاده كه روز دوشنبه در كميسيون فرهنگي مجلس برگزار مي‌شود در خصوص رسيدگي هر چه سريع‌تر به اين قانون تصميم‌گيري شود.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس با بيان اين مطلب كه اميدواريم ظرف دو هفته آينده قانون جامع اداره صدا و سيما در كميسيون فرهنگي مجلس نهايي شود، تصريح كرد: اصل 175 قانون اساسي نحوه تعيين رئيس سازمان صدا و سيما را بر عهده رهبري قرار داده و بخش ديگر اين قانون، چگونگي اداره صدا و سيما را بر عهده مجلس قرار داده است.

وي خاطرنشان كرد: از زمان بازنگري قانون اساسي تاكنون، در اين خصوص با خلاء قانوني مواجه بوديم كه طبعا پس از تصويب اين قانون از اين پس به جاي تصميم‌گيري‌هاي رئيس، قانون ملاك قرار خواهد گرفت.
 
آرين‌منش افزود: با عملي و اجرايي شدن قانون جامع اداره صدا و سيما ديگر تغييرات در رياست سازمان، نحوه اداره صدا و سيما را تحت تاثير قرار نمي‌دهد، بلكه قانون ملاك و مبنا قرار مي‌گيرد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس خاطرنشان كرد: در قانون جامع اداره صدا و سيما شرح وظايف سازمان، ‌رياست سازمان، نحوه اداره سازمان، نحوه استخدام نيروهاي انساني و نحوه نظارت بر عملكرد صدا و سيما بررسي مي‌شود.

وي تصريح كرد: پس از دو هفته به احتمال زياد شاهد مطرح شدن طرح قانون جامع صدا و سيما در صحن علني مجلس خواهيم بود.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها