کد خبر: ۳۱۱۲۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
نعیمی رز افزود: سوال اینجاست که آیا عربستان در تجاوز خود بین شیعه و سنی تمیز قایل می شود و آنها را از هم جدا می کند؟ خیر اصلا این امکان وجود ندارد. در واقع همه مردم یمن قربانی این جنایت هستند و عربستان برای سرپوش گذاشتن بر این جنایات به نوعی جنگ میان شیعه و سنی را القا می کند.

صفر نعیمی‌رز عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پایگاه 598 با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی نسبت به جنایات عربستان در یمن گفت: جای بسی تاسف است که اگر کوچکترین اتفاقی در برخی از کشور های اسلامی رخ دهد، مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشر به سرعت در آن ورود پیدا کرده و بیانیه و قیل و قال به راه می اندازند اما نسبت به آنچه که با چشمان خودشان در یمن می بینند و به خاک و خون کشیده شدن مردم مظلوم یمن، مهر سکوت بر لب زده اند. کمپین و اجتماع "یمن تنها نیست" بر همین مبنا و برای محکومیت شرارت ها و تجاوز های عربستان و همدستانش تشکیل شده و پاسخی محکم از سوی افکار عمومی خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه سرمایه جمهوری اسلامی جهاد و ایثار گری است، افزود: در طول انقلاب و تا به این جا شهیدان و جانبازانی فراوانی داده ایم و وقتی می بینیم کشورهایی که در آنها موج بیداری اسلامی شکل گرفته از سوی رژیمی که دم از اسلام و خدا و انسانیت می زند به شکلی بی رحمانه مورد تعدی و تجاوز قرار می گیرند، جای بسی تاسف به وجود می آید. جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار و سردمدار مظلومان، نمی تواند این جنایات را تحمل کند. لذا تا آنجا که از دستش بر می آید به کمک کشور هایی که در مقابل کفر و ظلم ایستاده اند، احساس وظیفه می کند.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: منتظر بودیم که کشور هایی که بویی از انسانیت برده اند پاسخ این شرارت ها و تجاوز های عربستان و همدستانشان را بدهند ولی متاسفانه همه کشور ها در لاک خودشان فرو رفته اند و نه تنها به طور عملی ورود نکرده اند بلکه حتی حاضر به محکومیت شفاهی آل سعود هم نشده اند.

وی ضمن همدست دانستن عربستان با صیهونیست ها اظهار کرد: عربستان همدست اسرائیل غاصب و این رژیم نا مشروع بوده و با استفاده از امکاناتی که ازآنها دریافت می کند هر روز دست به کشت و کشتار و جنایت در یمن می زند. آل سعود به جان و مال و ناموس مردم در یمن تعدی کرده و از انجام هرگونه عمل بی شرمانه ای دریغ نمی ورزد. به همین دلیل بر جامعه اسلامی و به خصوص بر جمهوری اسلامی رواست تا در این برهه از زمان یمن را تنها نگذارد و هر آنچه که از دستش بر می آید چه درحد محکومیت و چه در حد عوامل بازدارنده، گام هایی اساسی بردارد تا شاید دیگر کشور ها هم غیرت پیدا کرده و این عمل وحشیانه ی عربستان را محکوم کنند. این مقاومت ها در نهایت منجر به پیروی و عقب نشینی عربستان خواهد شد.

نعیمی رز با اشاره به بهانه های واهی عربستان برای تجاوز به یمن، خاطر نشان کرد: عربستان ابتدا به این بهانه که داعش در یمن نفوذ کرده سعی داشت حمله خودش را به این کشور موجه جلوه دهد و اینطور نشان دهد که به قصد سرکوب داعش به یمن حمله کرده است. وقتی این دروغ کذب آنها افشا شد بهانه های دیگری را تراشیدند از جمله بحث جنگ میان اهل سنت و تشیع. البته باز هم شکست خوردند چرا که در یمن اختلاف بین شیعه و سنی مفهومی ندارد.

وی در ادامه افزود: از طرفی حمله عربستان همه مردم یمن را در بر می گیرد و بمباران آنها بر سر همه مردم فرود می آید. سوال اینجاست که آیا عربستان در تجاوز خود بین شیعه و سنی تمیز قایل می شود و آنها را از هم جدا می کند؟ خیر اصلا این امکان وجود ندارد. در واقع همه مردم یمن قربانی این جنایت هستند و عربستان برای سرپوش گذاشتن بر این جنایات به نوعی جنگ میان شیعه و سنی را القا می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها