کد خبر: ۳۱۰۷۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری فارس، پس از انتشار خبری اولیه مبنی بر تلاش الازهر برای تاسیس شبکه‌ای تلویزیونی در دو ماه گذشته، روز گذشته روزنامه الاهرام نوشت: الازهر قصد دارد سخنان خود و رسالت خود را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای ادا کند.
این روزنامه همچنین نوشت: الازهر قصد دارد پایگاه اینترنتی خود را تقویت کند و علمای خود را بر آن بدارد که در این عرصه حرکت کنند.
همچنین الازهر اغلب صاحبان فتوا در این کشور را در این مسیر برای مباحثات روزانه با علمای دینی و سیاسی و متفکران آماده کرده و تربیت می‌کند.
محمود عزب مشاور شیخ الازهر با اشاره به اهمیت انقلاب اخیر مصر در راستای اصلاح در این دانشگاه بزرگ اسلامی، گفت:  الازهر در مسیر تکنولوژی حرکت خواهد کرد.
همچنین ابراهیم نجم مشاور مفتی اعظم علی جمعه مصر در اینباره گفت: الازهر از وسایل ارتباطی و فناوری اطلاعات معاصر در حد کافی استفاده نکرده است.
وی با اشاره به عقب ماندن الازهر از گروه‌های اسلامی چون اخوان المسلمین در این زمینه، افزود: این جماعات توانسته‌اند مردم را در خانه‌هایشان مخاطب خود قرار دهند و سلفی‌ها 8 شبکه ماهواره‌ای دارند.
مشاور مفتی اعظم مصر تاکید کرد: الازهر به دنبال تاسیس سه شبکه تلویزیونی در اوائل سال 2012 است که به نام این دانشگاه و مرکز فتوای مصر سخن بگویند.
وی افزود: شبکه ماهواره‌ای «ازهری» که توسط تاجران لیبیایی حمایت می‌شود و دو سال پیش تاسیس شده است هیچ ارتباطی با الازهر ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها