کد خبر: ۳۰۹۵۴۶
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
وزیر نفت اعلام کرد:
زنگنه گفت: ما به دلایلی که نمی‌توانم توضیح بدهم نتوانستیم از توافق ژنو در مورد نفت و بیمه‌ نفتکش‌ها استفاده کنیم
به گزارش پایگاه 598، بیژن زنگنه در یک نشست خبری در محل وزارت نفت با بیان اینکه مهمترین کار ما در وزارت نفت از شهریور 92 مسئله تولید گاز بود اضافه کرد: در شبکه گاز کشور روزانه 160 میلیون لیتر مکعب کمبود گاز داشتیم و از آن طرف 17 فاز پارس جنوبی را به صورت نیمه تمام در اختیار داشتیم که یک فرصت محسوب می‌شد.

وزیر نفت در ادامه با تاکید بر اینکه ما برای تهاتر کالا و نفت با روسیه قراردادی را امضا نکرده‌ایم گفت: ما با روسیه قراردادی را امضا کرده‌آیم اما این قرارداد شامل تهاتر کالا و نفت نبوده است.

وی در خصوص صحبت رئیس جمهور در خصوص افزایش 200 هزار بشکه‌ای ظرفیت نفت گفت: منظور ایشان افزاییش تولید نفت در 5 ماه آخر 93 نسبت به 5 ماه  اول 92 بوده است و ظرفت تولید ما نسبت به قبل تغییری نکرده و 3.8 میلیون بشکه در روز است.

وی در پاسخ به پرسشی اظهار داشت: ما به دلایلی که نمی‌توانم توضیح بدهم نتوانستیم از توافق ژنو در مورد نفت و بیمه‌ نفتکش‌ها استفاده کنیم چرا که مجبور بودیم بعضی موارد را افشا کنیم و تمایلی به این کار نداشتیم.

زنگنه در ادامه گفت: همواره اروپا از جمله بازارهای ما بوده است و هست اما قبل از برداشته شدن تحریم اتفاق جدی نمی‌افتد؛ کسانی که الان با ما مذاکره می‌کنند می‌خواهند مرده‌خری کنند و بهتر است منتظر برداشته شدن تحریم بمانیم اگر چه باید تاکید کنم اولویت ما در صادرات گاز همسایگان ما هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۷ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
۰
۰
مشکل شما حتما احمدی نژاد بود!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها