کد خبر: ۳۰۹۰۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آگاهی نداشتن از عارضه‌های جانبی، مهمترین دلیل مصرف غیرمنطقی داروها است.
 حسین برزگر اظهار کرد: متاسفانه بیشتر افرادی که اقدام به مصرف داروهایی همچون آنتی‌بیوتیک‌ها‌ و مسکن‌ها می‌کنند، از عارضه‌های جانبی و عواقب مصرف غیرمنطقی و بی‌رویه این داروها آگاهی ندارند. 


وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد جامعه اقدام به مصرف مسکن و آنتی‌بیوتیک می‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از موارد مصرف این داروها مورد نیاز نیست و فرد نه تنها بهبود نمی‌یابد، بلکه ممکن است عارضه‌های خطرناک و جبران‌ناپذیری برای وی ایجاد شود. 

برزگر با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دلیل مصرف گسترده و بی‌رویه داروها، بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌ها اثرات خود را از دست داده و یا اثرات آنها در درمان بیماری‌ها و دردها کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است، خاطرنشان کرد: تنها پزشک است که می‌تواند از بین انواع مختلف آنتی بیوتیک‌ها٬ آنتی‌بیوتیک موثر بر بیماری شما را تشخیص دهد و افراد باید از مصرف بی‌رویه و بدون تجویز پزشک پرهیز کنند. 


به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا ؛ مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این‌که مقاومت آنتی‌بیوتیکی یکی از مهمترین معضلات بهداشتی جامعه امروز است، تصریح کرد: این مساله به طور آشکار موجب خطر برای افرادی می‌شود که عفونت ساده‌ای داشته و در صورت درمان زیرنظر پزشک می‌توانستند به خوبی بهبود یابند، اما با مصرف نابجای آنتی‌بیوتیک در دفعات گذشته موجب بی‌تاثیر شدن این داروها شده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها