کد خبر: ۳۰۸۸۷۷
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۲۳ فروردين ۱۳۹۴
بیانیه بسیج دانشجویی
در بیانیه بسیج دانشجویی 8 مرکز دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد علیه آل‌سعود از رفقای اندک داخلی رژیم خبیث آل‌سعود خواسته شده که با این جنایات اکنون به خود آیند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، در بیانیه مشترک بسیج دانشجویی 8 دانشگاه کهگیلویه و بویراحمد پیرامون جنایت‌های آل سعود آمده است: بار دیگر دست خونین استکبار جهانی از آستین مزدوران دست نشانده آل سعود بیرون آمد و کودکان و زنان بی‌پناه و ارادتمندان به اهل بیت پیغمبر صلوات‌الله علیها، به خاک و خون کشیده شدند.

در این پیام آمده: بار دیگر شاهد سکوت مرگبار سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری و زبان‌های فروخته به زر و فرو بسته به زور حکومت‌های مرتجع منطقه در خصوص یکی دیگر از جنایات بشری منطقه در کشتار روزانه مردمی که تنها جرمششان این است که می‌خواهند خودشان باشند و استقلال داشته باشند، هستیم.

در این پیام تصریح شده است: پیروان لات و هبل و فرزندان ابی سفیان و ابی لهب و ابوجهل دیگر بار با کینه‌های بدری و حنینی به جنگ انصارالله و محبان اهل بیت علیهم السلام آمده‌اند.

در این پیام تأکید شده است: در حالی که دستگاه دیپلماسی کشور بدون واکنش خاص و اقدام دیپلماتیک مناسبی نظاره‌گر جنایات وحشیانه رژیم پادشاهی ناپخته جدید آل سعود به مردم یمن  بود، در کنار این جنایات جنگی و تمام بدرفتاری‌هایی که این رژیم دایماً و خصوصاً در سال‌های اخیر با زائران ایرانی خانه خدا دارند، این بار پلیس عربستان در اقدامی بی‌شرمانه که عصبیت جاهلی را نمایان می‌سازد با دو نوجوان زائر ایرانی به بهانه بازرسی رفتاری شنیع و بدور از اخلاق انسانی داشتند که افکار همه ایرانیان متعهد و آزاده را به شدت جریحه‌دار ساخت.

در این پیام آمده است: هنگامی که دست اندرکاران سیاست خارجی دولت و سازمان‌های مسئول در کشور در حال توجیه و توضیح این جنایت وقیحانه و تعمدی و بی‌شرمانه پلیس آل سعود بودند و سخن از پیگیری جدی و اقدام  عاجل علیه مأموران خاطی می‌زدند، نه تنها اقدام مناسبی انجام نشد، بلکه این رژیم دست نشانده با گستاخی تمام به چند هواپیمای زائران کشورمان به بهانه واهی اجازه فرود ندادند.

 در این پیام آمده است: لذا بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ذیل‌ در این خصوص بیان مواردی را به شرح زیر لازم می‌داند.

1- اگر چه بدرفتاری اخلاقی در پلیس آل سعود همواره وجود داشته و دارد و متأسفانه تاکنون موارد متعددی از این جنایت‌ها علیه زائران ایرانی بوده که از سوی مسئولین مربوطه در دولت‌های مختلف  بیان و عیان نشد اما این بار طشت رسوایی این پلیس خبیث از بام افتاده و در کنار سایر تعرضات و خیانت‌های آل سعود به ایران اسلامی و ملت‌های منطقه، فرصت خوبی است تا دست اندرکاران حج و دولت و مجلس محترم هشدارهای علمای اعلام و مراجع بزرگوار تقلید و دانشجویان و آحاد مردم ایران اسلامی را درک و اقدام مناسب و عزت‌مندانه‌ای را اتخاذ و ضمن وادار ساختن دولت عربستان به عذرخواهی رسمی از ملت دیگر اجازه ندهند به خاطر امر مستحبی عزت جوانان و نوجوانان ایرانی خدشه‌دار شود.
2- ما معتقدیم سیاست ورزی خوش‌بینانه کاذب و مسامحه کاری و مصلحت اندیشی مضاعف زمینه چنین اقدامات هتاکانه‌ای را فراهم کرده، لذا لازم است دولت محترم بیش از پیش به حوادث جهان اسلام و حمایت جدی‌تر از جریان مقاومت و بیداری اسلامی در منطقه و همچنین عزت ایرانی و احترام پاسپورت ایرانی احساس مسئولیت نموده و فراتر از رعد و برق‌های بی‌حاصل دیپلماتیک و تعارفی به اقدام عملی در توقف جنایات و اقدامات جاهلی آل سعود بپردازد.
3- در خصوص جنایات و تعرضات آل سعود نمایندگان محترم ملت هم نباید صرفاً به محکومیت‌های رسانه‌ای اکتفا نمایند چرا که مردم و خصوصاً دانشجویان مسلمان بیش از این منتظر اقدامات صرفاً نمایشی نخواهند ماند و خود رأساً به وظیفه قانونی و انقلابی خود کما فی السابق عمل خواهند کرد و آن موقع برای اقدامات دیپلماسی بازدارنده بسی دیر خواهد بود.
4-ک سانی که ادعای دوستی با آل‌سعود دارند و برای پادشاه جدید نیز پیام تبریک فرستادند و کسانی که تاکنون اجازه تجمع جلوی سفارت عربستان را صادر نمی‌کنند، اکنون چه جوابی برای مردم یمن و اقدام زننده پلیس عربستان و هتک حرمت زائران ایرانی دارند؟ آیا همه این‌ها برای حداقل تردید‌هایی در مواضع خوشبینانه نیست؟
بسیج دانشجویی دانشگاه‌های یاسوج –علوم پزشکی – دانشگاه آزاد واحد یاسوج، واحد گچساران، واحد دهدشت، دانشگاه پیام نور مرکز یاسوج، مرکز گچساران و مرکز دهدشت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها