کد خبر: ۳۰۸۷۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
پادشاه عربستان وزیر بهداشت این کشور را پس از ده هفته کار در این سمت، برکنار کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از صدا و سیما،  احمد بن عقیل الخطیب که ده هفته قبل به سمت وزیر بهداشت کشور عربستان منصوب شده بود، با حکم ملک سلمان پادشاه عربستان از این سمت برکنار شد.

خطیب دومین وزیری است که در طول یک ماه اخیر از کابینه عربستان کنار گذاشته می شود، شویش بن سعود ضویحی الضویحی وزیرمسکن عربستان روز یازدهم مارس و تنها شش هفته پس از منصوب شدن به سمت وزیر مسکن، از سمت خود برکنار شده بود.

بر اساس حکم جدید پادشاه عربستان، محمد بن عبدالملک بن عبدالله آل شیخ وزیر مشاور در کابینه عربستان در حال حاضر ماموریت وزیر بهداشت را بر عهده گرفته است.

هر چند منابع رسمی در عربستان به دلیل برکناری وزیر بهداشت اشاره نکردند اما شبکه های اجتماعی دلیل برکناری خطیب را درگیری لفظی او با یک شهروند عربستانی دانستند و نوشتند :« اصرار یکی از شهروندان برای انتقال پدر بیمارش به بیمارستان ریاض، دلیل درگیری لفظی وزیر با او بوده است.»

ویدیوی درگیری لفظی وزیر با شهروند عربستانی نیز در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

پادشاه جدید عربستان بیست و نهم ژانویه با صدور 34 حکم، تغییرات گسترده ای را در کشور به وجود آورد، یکی از این احکام حکم بازنگری درکابینه بود تا عربستان شاهد بزرگ ترین تغییرات کابینه در تاریخ خودباشد.

در آن حکم 6 وزیری که در دوره پادشاهی ملک عبدالله بن عبدالعزیز به سمت وزارت رسیده بودند تنها پنج هفته پس از مرگ ملک عبدالله از کار برکنار شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها