کد خبر: ۳۰۸۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۶ آذر ۱۳۹۰
مدیرکل مبارزه با شرکت‌های هرمی وزارت اطلاعات با اعلام خبر انهدام ۲۰ شرکت هرمی در کشور طی ۳ سال گذشته، از دستگیری یکی از سرشاخه‌های اصلی شرکت کوئست به نام "حسین غفوریان" خبر داد و گفت که این فرد به ۱۹ سال حبس و استرداد ۳میلیون و ۷۴۵ هزار دلار محکوم شد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، علی تقوی مدیرکل مبارزه با شرکت‌های هرمی و کلاهبرداری جمعی وزارت اطلاعات امروز شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد: حسین غفوریان از سرشاخه‌های اصلی شرکت کوئست در کشور دستگیر و در دستگاه قضایی به ۱۹ سال حبس و استرداد ۳میلیون و ۷۴۵ هزار دلار که از طریق نامشروع تحصیل کرده بود، محکوم شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در طی ۳ سال مبارزه دستگاه اطلاعاتی کشورمان با شرکت‌های هرمی ۲۰ شرکت هرمی به صورت کامل متلاشی و هزار دفتر متعلق به این شرکت‌ها تعطیل شده و اینگونه شرکت‌ها دیگر در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها به لحاظ امنیتی و اقبال مردم شانسی برای فعالیت ندارد.

مدیرکل مبارزه با شرکت‌‌های هرمی و کلاهبرداری‌ جمعی وزارت اطلاعات در این نشست با تشریح روش‌های جدید کلاهبرداری در کشور مهمترین آنها را تأسیس صندوق‌های قرض‌الحسنه و بازاریابی شبکه‌ای بدون نظارت وزارتخانه‌های اقتصاد و تجارت عنوان کرد.

تقوی با بیان اینکه "اینگونه شرکت‌ها با وعده‌های اغواگر اقدام به جذب سپرده‌های مردمی می‌کنند"، از مردم خواست که نسبت به فعالیت‌های اینگونه شرکت‌ها هوشیار باشند.

وی از دستگیری سران شرکت غیرقانونی "فارکس" و یکی از عناصر اصلی گروه موسوم به "سیدها" یا "سادات خوزستان" که "به شیوه مضاربه‌ای اقدام به کسب سپرده و پولشویی می‌کردند"، خبر داد و سال آینده را سال محاکمه گردانندگان شرکت‌های هرمی ذکر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها