کد خبر: ۳۰۸۰۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۴۰     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
«کارشناسان اقتصادي کاهش چنداني را براي قيمت ارز به خاطر هيجانات هسته‌اي پيش‌بيني نمي‌کنند».
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کيهان، «کارشناسان اقتصادي کاهش چنداني را براي قيمت ارز به خاطر هيجانات هسته‌اي پيش‌بيني نمي‌کنند».

وبسايت نامه نيوز در گزارشي تأکيد کرد: کارشناسان اقتصادي پيش‌بيني مي‌کنند پس از کاهش هيجانات حاصل از مذاکرات هسته‌اي لوزان در بازار ارز کاهش قيمت دلار در بازار نمي‌تواند رقمي بيش از 100 تا 200 تومان باشد. در شرايطي که پس از تفاهم هسته‌اي ميان ايران و گروه 5+1 در لوزان پيش‌بيني مي‌شد بازار ارز نوسان‌هاي شديد قيمتي را تجربه کند بازار ارز در محدوده قيمتي 3200 تا 3260 تومان در نوسان بود و در نهايت به قيمت 3260 تومان رسيد. اين در حالي است که رئيس کل بانک مرکزي در واکنش به اين انتظار در بازار با اعلام اينکه همزمان با مذاکرات به هيچ وجه جلوي پائين آمدن قيمت ارز در بازار را نمي‌گيريم و فقط هيجانات و شوک‌ها را مراقبت مي‌کنيم، حذف صفرها از پول ملي را جزو اولويت‌ها اعلام کرد.
اين سايت حامي دولت مي‌افزايد: در اين شرايط پيش‌بيني‌هاي متفاوتي از سوي کارشناسان اقتصادي درباره آينده بازار ارز مطرح مي‌شود. مسعود نيلي مشاور اقتصادي رئيس جمهور گفته است «لغو تحريم‌ها هر چند امکاناتي را براي ما فراهم مي‌کند اما معجزه نمي‌کند. شايد شکاف بزرگي ميان آنچه انتظارات عمومي از اثر لغو تحريم‌ها تلقي مي‌کند با آنچه واقعيت دارد، وجود داشته باشد اگر اين شکاف را درست مديريت نکنيم، ممکن است آن شرايط بدتر از شرايط فعلي که تحريم است، بشود. يعني شکل‌گيري انتظارات فراتر از واقعيت براي شرايط پس توافق اين خطر را دارد که در صورت مواجهه با واقعيت اعتماد عمومي خدشه‌دار شود». نيلي تصريح کرد: در حال حاضر نه تنها در ميان عامه مردم که برخي مديران نيز تصور مي‌کنند با توافق هسته‌اي، همه مسائل کشور حل مي‌شود در حالي که اين موضوع صحت ندارد. بسياري از مسائل ارتباطي به تحريم ندارد. سامان يافتن برخي از عواملي هم که به تحريم ربط دارد، زمان‌بر خواهد بود. بنابراين دچار خوش‌بيني کاذب شدن ممکن است ظرفيت تحمل جامعه را سرريز کند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها