کد خبر: ۳۰۸۰۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۹     ۱۹ فروردين ۱۳۹۴
شوهاني:
عضو کميسيون امنيت تاکيد کرد: صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها زماني که تمامي سرمايه‌گذاري‌هاي خود را بر روي تروريسم شکست خورده ديدند به واسطه عربستان به يمن لشکر کشي کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، عضو کميسيون امنيت تاکيد کرد: صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها زماني که تمامي سرمايه‌گذاري‌هاي خود را بر روي تروريسم شکست خورده ديدند به واسطه عربستان به يمن لشکر کشي کردند.

احمد شوهاني عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس‌شوراي‌اسلامي درباره حمله عربستان سعودي به يمن و کشتار صدها غير نظامي گفت: متاسفانه عربستان با دخالت نظامي در کشورهاي منطقه سعي در اثبات جايگاه خود دارد، هر زمان که دست به دخالت سياسي يا نظامي مي‌زند و يا ديکتاتور‌هايي را امان مي‌دهد تنها چهره خود را تخريب مي‌کند.
وي افزود: يمن مدت‌هاست درگير اختلافات داخلي است و درست زماني که انصارالله به پيروزي رسيد و آرامش نسبي کشور يمن را دربرگرفته بود، عربستان با يورش نظامي به مشکلات اين کشور اضافه کرد و بايد گفت که بار ديگر همانند دخالت نظامي در بحرين، عربستان يک اشتباه استراتژيک کرد.

عضو کميسيون امنيت در خصوص منافع عربستان در يمن تاکيد کرد: بايد گفت که عربستان امروز آلت دست صهيونيست ها و آمريکايي هاست، زماني که تمامي سرمايه گذاري هاي آمريکا در منطقه به بن بست خورد، جبهه هاي سوريه و عراق در جنگ با داعش شاهد شکست تروريست ها بودند، زماني که جايگاه آمريکا به شدت متزلزل است، عربستان با گل آلود کردن و برهم زدن فضا شرايط را به نفع استبکار مساعد کرد.

شوهاني در خصوص آينده اين جنگ تصريح کرد: بايد بگوييم که آينده بسيار تاريکي در انتظار عربستان است ، زيرا دود اين آتش عظيم قطعا به چشم سعودي ها خواهد رفت، اميدواريم که در نهايت دست از کشتار بي رحمانه زنان و کودکان بردارد و به جنگ خاتمه دهد.
وي پاسخ به سوالي مبني بر نقش مجامع بين المللي تاکيد کرد: متاسفانه سازمان ملل، شوراي امنيت و ديگر مجامع بين المللي تنها نظاره‌گر کشتار بي‌رحمانه مردم هستند و نهايتا با ابراز نگراني موضع خود را مشخص مي‌کنند، اميدواريم که اين مجامع هر چه زودتر به داد مردم مظلوم يمن برسند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها