کد خبر: ۳۰۷۷۰۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
مربی استقلال گفت: «حیدری قبل از عید مصدوم شده بود اما به تیم‌ملی دعوت شد و نگذاشتند به ایران باز گردد اما بازیکن سپاهان را برگرداندند.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه گل،شکست لیزری برابر فولاد! شاید بهترین عنوان برای باخت استقلال باشد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی در ورزشگاه غدیر باختند که 90 دقیقه زیر لیزرپرانی‌ها بودند اما این توجیه قابل قبول برای از دست دادن قهرمانی نیست.

 

ولی محمود فکری این از دست رفتن قهرمانی را بی‌ارتباط با خصومت کارلوس کی‌روش با قلعه‌نویی نمی‌داند.

 

فکری علیه تمام ارکان فدراسیون فوتبال و کی‌روش دست به افشاگری زد.

 

* سال 94 را با باخت آغاز کردید؟

- ما نیمه اول را خوب آغاز کردیم و با یک گل به پایان رساندیم. در نیمه دوم هم به اجبار خرسندنیا را به خاطر اخطاری که گرفته بود تعویض کردیم. حتی در نیمه دوم هم شروع خوبی داشتیم و موقعیت‌های مناسبی به‌وجود آوردیم. متاسفانه روی کم دقتی و بدشانسی گل خوردیم. ما در این دیدار تمرکز لازم را نداشتیم. این دو گلی که از فولاد خوردیم از نظر من با توجه به روند بازی ناباورانه بود.

 

* چرا ناباورانه بود؟

- من روی گل دوم بحث دارم. آنهایی که بازی را از طریق تلویزیون دیده‌اند به وضوح دیدند 90 دقیقه لیزر تو چشم بازیکنان ما بود. واقعا داور لیزرها را ندید که چشم دروازه‌بان ما و بازیکنان را در آورد. این لیزرها که لیزر معمولی نبود. ما بعد از بازی هم در اتوبوس از این لیزرها در امان نبودیم و تو چشم خودمان هم انداختند که برای چند لحظه نمی‌توانستیم ببینیم.

 

* گویا بر سر همین لیزرپرانی‌ها فروزان روی گل دوم دید کافی نداشته است؟

- بله کاملا مشخص بود در طول بازی لیزر تو چشم فروزان انداخته‌اند اما داور اقدامی نکرد. مانده‌ام فروزان چطور با این همه لیزر دید داشت. به داور چهارم و ناظر هر چه گفتیم اعتنایی نکردند باید به این فوتبال خندید. واقعا فوتبال ایران خنده‌دار شده است.

 

* به نظر تنها از لیزر ناراحت نیستید...

- سه ماه تمام زدند تو سر ما به خاطر ماجرای کرار؛ اول بخشیدند بعد تعلیق کردند و در آخر سر هم محروم... به خدا این فوتبال جوک شده است.

 

* شاید چون کفاشیان اهل خنده است شما هم فکر می‌کنید فوتبال خنده‌بازار شده.

- به هر حال کفاشیان فکر می‌کند فوتبال خنده است و همه چیز را با مسخره کردن رد می‌کند. از نظر کفاشیان احساسات مردم و طرفداران خنده‌دار است و می‌گوید با همین خنده جلو می‌رویم.

 

* شکست برابر فولاد چقدر به خنده‌های کفاشیان مربوط است...

- چون برایش مهم نیست چگونه حق باشگاه‌ها خورده می‌شود. بازیکن محروم می‌شود یا مصدوم مهم نیست برای این آقا. حیدری قبل از عید در دیدار دوستانه برابر صبا مصدوم شده بود اما به تیم‌ملی دعوت شد و با اینکه مصدوم بود نگذاشتند به ایران باز گردد اما بازیکن سپاهان را برگرداندند. بیشترین استفاده را از استقلال می‌برند اما اینگونه رفتار می‌کنند. واقعا نمی‌فهمند داریم خدمت می‌کنیم ولی جواب محبت ما را اینگونه می‌دهند.

 

* این قضیه تیم‌ملی و استقلال چه زمانی پایان می‌یابد؟

- شک نکنید تا زمانی که کی‌روش هست. او همان بلایی را که سر ژوزه آورد می‌خواهد سر قلعه‌نویی بیاورد. کی‌روش آن زمان هم بازیکنان پرسپولیس را تحت هر شرایطی به تیم‌ملی دعوت می‌کرد تا پرسپولیس ژوزه نتیجه نگیرد. ما چه بازیکن‌مان مصدوم باشد یا محروم به تیم‌ملی دعوت می‌شود. کی‌روش می‌خواهد همانطور که ژوزه را نابود کرد به قلعه‌نویی هم که منتقد سر سخت اوست ضربه بزند. کی‌روش برای خودش یک دیکتاتوری به راه انداخته و همه از او می‌ترسند. کی‌روش یک باند رسانه‌ای هم درست کرده تا هر کسی از او انتقاد می‌کند مورد هجمه قرار گیرد. باخت جلوی عراق را افتخار ملی می‌کنند حالا ما هر چه هم بگوییم دیگر فایده‌ای ندارد. همین کثافت‌کاری‌ها فوتبال ما را نابود کرده است. البته کسی در استقلال به این مسایل دقت نمی‌کند.

 

* شما فکر می‌کنید علیه استقلال سناریونویسی کرده‌اند؟

- شک نکنید. این مسایل را از ابتدای فصل کنار هم بگذارید مشخص می‌شود بیانیه است. این مسایل را ما متوجه می‌شویم اما وقتی می‌گوییم، می‌گویند بهانه می‌آورند این واقعیت‌ها را کسی نمی‌بیند. وقتی می‌بریم می‌گویند شانس بوده و زمان باخت هم حمله می‌کنند.

 

* چقدر خصومت کی‌روش با قلعه‌نویی در قهرمان نشدن استقلال تاثیرگذار است؟

- وقتی بازیکن مصدوم ما تحت هر شرایطی دعوت می‌شود معلوم است تمرکز ما بر هم می‌خورد. کی‌روش با این روش دیکتاتور گونه‌اش اجازه نمی‌دهد کسی از او انتقاد کند و بازیکنان تیم‌ملی هم به خاطر اینکه خط نخورند مجبورند در مصاحبه‌های‌شان تعریف کنند. شما نگاه کن پورعلی‌گنجی را به خاطر مصدومیت مدافع تیم‌ملی دعوت کرد و شد بهترین بازیکن ایران در جام ملت‌ها اما چون بدون اجازه کی‌روش رفت چین از چشم کی‌روش افتاد و در دو بازی تنها یک نیمه به بازی گرفته شد. شما نگاه کن چطور کثافت فوتبال ایران را گرفته است.

 

* یعنی شما هم معتقدید کی‌روش دلالی کرده است؟

- نه الان بلکه خیلی وقت است از دلالی‌های کی‌روش به گوش‌مان حرف و حدیث رسیده اما حرف بزنیم حقوقی می‌شود. برای همین حرف نزنم بهتر است.

 

* یعنی شما از ماجرا اتهاماتی که وزیر و اسدی به کی‌روش زده‌اند خبر دارید؟

- خیلی وقت است این مسایل را می‌دانیم اما وقتی وزیر مطرح می‌کند بدون دلیل و مدرک نبوده است. شما یادتان نرود چطور پیراهن‌های آل‌اشپورت که آب می‌رفت ظرف یک شب سر از کارخانه تخصصی آلمان در آورد و مشکلات لباس‌ها بر طرف شد. ما خیلی چیزها درباره کی‌روش می‌دانیم اما مردم نمی‌دانند شما هم چون روزنامه‌تان سهمی از قرارداد کی‌روش نداشته صحبت‌های مرا منتشر می‌کنید و اهل سانسور کردن نیستید. امیدوارم وزیر با قدرت این ماجرا را پیگیری کند.

 

* دیگر امیدی به قهرمانی استقلال نیست؟

- دیگر نباید به قهرمانی فکر کرد اختلاف ما با صدر جدول زیاد شد و با توجه به بازی‌های سنگین پیش‌رو کمی دور از ذهن است که بتوانیم قهرمان شویم ولی باید به دنبال کسب سهمیه باشیم.

 

* و البته دربی که بازی آخر است...

- با پیروزی برابر پرسپولیس و کسب سهمیه آسیا کاری می‌کنیم تا هواداران خوشحال شوند و از قهرمان نشدن خیلی دلگیر نشوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها