به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، طی احکام جداگانهای از سوی رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار، سیدجمال الدین
اکبرزاده جهرمی به عنوان مدیر گروه « آیندهپژوهی رسانه» و محمد فتحینیا
به عنوان مدیر گروه «پژوهشهای رسانههای نوین و ماهواره» اداره کل
پژوهشهای راهبردی رسانه منصوب شدند.
در حکم اکبرزاده جهرمی بر
تبیین مبانی فکری در روششناختی آیندهپژوهی با رویکرد ایرانی- اسلامی،
اهتمام بر بومیسازی نظریههای آیندهپژوهی و آیندهنگاری رسانه منطبق با
ویژگیها و رسالتها و مأموریتهای رسانه ملی، مطالعه و پژوهش در زمینه
چالشها، تهدیدها و فرصتهای رسانه و واکاوی آیندههای محتمل فراروی رسانه
ملی در حوزه پیام و مخاطب، مطالعه و پژوهش در زمینه مدلها و الگوهای
تصمیمگیری، سیاستگذاری و راهبردی رسانه تأکید شده است.
همچنین
فتحینیا در حکم صادره از سوی رئیس مرکز موظف به رصد مستمر تحولات و عملکرد
شبکههای ماهوارهای و رسانههای جدید به منظور شناخت فرصتها و تهدیدهای
آنها برای رسانه ملی، بازنگری و بازطراحی ساختار، قالب ، محصولات و
گزارشها در بخش مانیتورینگ، توسعه و گسترش پژوهشهای راهبردی در زمینههای
هنری، محتوایی و ساختارهای شبکههای ماهوارهای با اهتمام جدی بر انجام
پژوهشهای راهبردی و چالشها، تهدیدها و فرصتهای آنها در تقابل و تعامل
با رسانه ملی شده است.
بر اساس این گزارش، مراسم معارفه مدیران
جدید گروههای پژوهشی اداره کل پژوهشهای راهبردی رسانه مرکز پژوهش و سنجش
افکار صداوسیما روز یکشنبه شانزدهم فروردین ماه سال جاری با حضور مدیران و
پژوهشگران در اتاق جلسات این مرکز برگزار شد.